vineri, 25 februarie 2011

Piramida trofică

Când te cheamă Adrian Ursu şi te laşi pilotat de unu’, Ghiţă, poate că e mai bine să iei un manual de biologie de liceu, să vezi unde se poziţionează ursul în lanţul trofic şi unde ghiţă.
Ghiţă de pădure, sălbatecul, se aţine cu Augustin Doinaş la poeme şi cu miliardarul Ţiri în bătaia puştii, controlat.
Pierde la cantitativ, în teren, dar îşi păstrează relaxat victoria  la calitativ,în eternitate.
Fiţele cinegetice ale lui Ţiri trec cu vârsta, într-o bună zi n-o să mai vâneze nici el decât pe monitor, nemţi, în Call of Duty.
Ghiţă de pădure e în subvârful piramidei, pe el nu-l vânează decât prinţi din Levant.
Ghiţă de grădină e la bază în trapezul  isoscel iniţial, cu cernoziomul,  râmele, cârtiţele şi şobolanii.  Adică jos. E drept că n-are prea mulţi consumatori asupra lui, că stă în cocină,  la fereală, e sacrificat la zi fixă, de sărbătorile iernii, n-are el parte de aventuri vânătoreşti, merge la moarte planificată.

Pe toate astea ar fi trebuit să le ştie Ursu, care nu mormăie prin pădure de ieri, de azi.
Şi nu era musai să aştepte ziua când ghiţă de la bază devine ghiţă la vârf.
Bonus, aseară, în emisiunea lui Gâdea, şi-a luat-o cu bancurile de autobază ale lui Mircea Badea.
Sigur, e greu în presă! E aproape la fel de greu ca-n viaţă.

11 comentarii:

  1. Mi-e teamă că şi în jurnalism e ca la coridă: "Se mai întâmplă să moară şi toreadorul, nu numai taurul...".

    RăspundețiȘtergere
  2. Re,
    Felicitari pentru premiul de cel mai bun cititor comentator!

    La mai mare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Miersî, Haihui!
    Am fost surprinsă şi eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu esti surprinsa deloc.
    Doar modesta.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Renato api aista premiul..nu stiu cum sa-ti spun, da tare mi-o dat de gandit. nu te samti ase un pic obligata a haladui mai mult prin iasta blogosfera?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ah, CE-MI PLACE! Splendid! Per-fect!

    Off topic - Felicitări pentru premiu, dragă Renata! Acum felicitările şi salutările au devenit încrucişate, am văzut comentariile tale de la Gala Blog de blog, eu n-am avut vreme aseară să intru. Şi îţi mulţumesc acum pentru urări.

    Pe curând, cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Hai hui, uite ce-mi reproşează Cody! De-aia sunt surprinsă, că în ultima vreme n-am prea hălăduit prin blogosferă.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cody,
    ştii bancul ăla cu Arghezi bătrân, care avea programat un interviu la radio şi tocmai îi picase o fată la aşternut? A sunat moş Arghezi în redacţie şi s-a scuzat în felul următor:
    - Băieţi, dacă pot, nu vin. Dacă nu pot, vin!

    Aşa şi eu în ultima vreme, am avut nişte treburi pe care le făceam numai când puteam şi când nu le puteam face, intram pe net.
    Sigur că preocupările mele nu erau legate de vreo fată!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mădă,
    mulţumescu-ţi de aprecierile la text.
    Ca să fiu sinceră, speram să-ţi arunci un ochi.
    Aseară mă cam îngrijorasem, că treceau categoriile şi tu nu apăreai. Acum situaţia s-a normalizat.
    Tot cu drag, pe curând!

    RăspundețiȘtergere
  10. lasa Renato ca e cum zice Lucia. activitatea ta de anul trecut, unde chiar nu poti zice ca ai fost absenta. sa nu mai pun la socoteala si prezenta ta fizica, stii tu unde )))

    RăspundețiȘtergere