duminică, 26 aprilie 2009

… dar minte-mă frumos!





Mi se reproşează că am ceva cu doamna Elena Udrea, actualul ministru al turismului.Am! Fiindcă minte urât. Adică, deşi toţi politicienii mint, unii mint grijuliu, respectuos, îmbracă minciuna în câteva straturi de sub-minciună, în aşa fel încât la prima vedere să pară un posibil adevăr.

Alţii mint ştiinţific. S-ar zice că nici nu mint, doar jonglează cu termenii. Ca Preşedintele Băsescu, despre fiică-sa, Ioana, că deţine o mansardă. Exact! Un penthouse este o mansardă. Adică ceva locuibil situat imediat sub acoperiş. Restul sunt detalii pentru tonomate şi cârcotaşi.

Doamna Udrea însă, minte descreierat. Dacă vreau să-mi temperez discursul, o să zic că minte cu nonşalanţă.
Zicea, mai demult, pe blogul domniei sale, răspunzând unui comentariu: „Intraţi într-o marotă pe care de mult timp vreau sa o desfiinţez. Care decolteuri? Care ţinute sexy? Verificaţi cu înregistrările in faţă. Ţinutele mele sunt în proporţie de 90% banale, insipide, de cele mai multe ori negre.”

Am verificat pe Google, căutare imagini. Am omis întenţionat ţinuta de plajă în costum de baie, fiindcă nu vreau să fiu absurdă. Am omis şi poza de pe coperta revistei ONE, în dezabieu, aşa cum o visează orice românuţ votant, în timp ce-o înjură cu nesaţ.
M-am oprit la o fotografie care a fost, pare-se, făcută cu acordul subiectului. În prima zi petrecută ca Ministru al Turismului.

…Şi iar mă întorc să citez spusele unui bun prieten: “Nu-i nevoie să ştii multe despre un om; uneori e suficient să-i priveşti poza.”

Asta şi fac!

3 comentarii:

  1. Bun, e clar ca ai ceva cu femeia asta! Uite, spre deosebire de tine, eu n-am intrat niciodata pe blogul ei. Pai ce sa aflu de-acolo? Cu ce se imbraca, ce mancaruri ii plac, ce face la sfarsit de saptamana? Ori daca prefera sa citeasca Sanda Brown sau Schopenhauer? Chiar nu ma intereseaza! Singurul lucru care ma intereseaza legat de persoana d-nei Udrea este ce-a facut si ce va face in calitate de ministru al turismului. Iar lucrul asta e valabil pentru majoritatea celor de pe scena politica. Repet,(a cata oara?:)), n-am niciun model acolo! Deci nu ma intereseaza ce fac oamenii aia decat din punct de vedere politic! Punct.
    Zici ca n-a facut nimic pentru turismul romanesc? Ma rog, sa zicem ca asa ar fi, cu toate ca nu m-as grabi sa afirm asta. Te intreb atunci: ce inseamna 4 luni raportat la 19 ani?.... Te-au revoltat la fel de mult si fostii ministri? Ma indoiesc...
    Mai spui apoi ca Elena Udrea a mintit legat de tinute si decolteuri? :) Si? Ce legatura are asta cu Ministerul Turismului? Cand e vorba de "looking", orice femeie minte. La urma urmei, chiar si banalul machiaj e o mica minciuna zilnica, nu?
    In sfarsit, eu zic ca daca vrei s-o critici, incearca s-o faci vis-a-vis de ce s-a angajat sa faca si n-a facut inca si nu pentru ceea ce spune pe blogul personal sau pentru cum se imbraca. E un teren mult prea alunecos, aici...
    O saptamana buna iti doresc!
    H2d

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnule H2d, cred că postul ăsta e un pretext să ne continuăm polemica. Înainte de asta, vă mărturisesc că n-am intrat pe blogul ei decât de vreo două ori, cu multe luni în urmă(citatul l-am luat din presă, nu direct de pe blog). Scrie plicticos, în limbaj de lemn, ca să folosesc o tocită sintagmă.
    Mutaţi puţin centrul de greutate al discuţiei.
    Totuşi... cine minte în legătură cu ceva, minte în legătură cu orice. Nu mă supără nepotrivirea dintre ce zice Udrea şi ce îmbracă Udrea, ci faptul că avem un ministru care se îmbracă nepotrivit funcţiei sale. Odată ce-ai devenit ministru, nu mai eşti "orice femeie".
    Machiajul, domnule, nu e o minciună. E o formă de a-ţi manifesta respectul faţă de semeni, e ca bărbieritul zilnic la bărbaţii care n-au ales să poarte barbă.
    Voi urma sfatul dv. şi pe viitor o voi critica pentru ceea ce s-a angajat să facă şi n-a făcut. Ce termen îi dăm pentru omolagarea pârtiilor de schi? Dar pentru exploatat izvoarele termale ale capitalei?
    N-ar fi mai bine să-mi semnalaţi dv. primul proiect pe care l-a dus la bun sfârşit?
    Promit să fiu obiectivă şi s-o omagiez cu un text, pe acest blog.
    Vă aştept în continuare, şi la alte subiecte.

    RăspundețiȘtergere
  3. Scurt si punctual:
    1. Fotografia e anterioara numirii in functia de ministru, asa cum banuiam ;) (vezi, ma faci sa rasfoiesc netu' pt. Elena Udrea :)).
    2. "...cine minte în legătură cu ceva, minte în legătură cu orice." Bun, arata-mi pe cineva care n-a mintit niciodata. Sa fie Papa, oare? Sau Preafericitul Daniel? Ma indoiesc in privinta amandurora. Si putem face o intreaga filosofie aici, dar poate nu e cazul... :)
    3. Raman la parerea mea ca machiajul e o mica minciuna. Un ruj de buze, gene alungite sau lipite, culoare in jurul ochilor, putina pudra in obraz... nu vad ce legatura are cu respectul fata de semeni. Dupa logica asta, o femeie care nu se machiaza e mai putin respectuoasa cu semenii sai? Ma indoiesc. Eu zic ca e vorba in primul rand de curatenie. Asta da, are legatura cu respectul. O femeie curata din crestet pana-n talpi impune infinit mai mult respect decat o femeie fardata. Curatenia poate "straluci" mai tare decat orice fard.
    4. Ma silesti s-o "urmaresc" pe Elena Udrea si chiar nu ma pasioneaza lucrul asta. M-ar interesa mai mult ce face Ilie Sarbu la agricultura sau Radu Berceanu la transporturi. Ministerul turismului nu va face nimic spectaculos in urmatorii 4 ani, asa cum n-a facut nimic spectaculos nici in ultimii 19 ani.
    5. Am ales sa polemizez cu tine, nu pentru a o sustine pe Elena Udrea, ci pentru ca ma intriga "pasiunea" pe care-ai facut-o tu, pentru persoana asta. O critici, dar toate acuzatiile tale sunt circumstantiale. Ma intereseaza mai mult resorturile care te-au facut pe tine sa-ti muti atentia asupra ei si mai putin persoana d-nei ministru.
    6. Te rog, renunta la pronumele de politete. E "rece", si-n plus ma obligi sa-ti raspund la fel. Cum ar suna "Doamna Renata..."? :)

    Cum spuneam, iti doresc o saptamana buna!

    H2day

    RăspundețiȘtergere