marți, 19 mai 2009

Din troaca vorbirii




“Şi sunt mândru oriunde am fost şi oriunde voi fi. În privinţa la poza aceasta vreau să ştiţi şi să vă spun situaţia reală, ca să înţelegeţi contextul.”

“Dar dumneavoastră cine sunteţi să mă faceţi cu troacă şi de oţet şi să mă faceţi cu toate caracterele posibile?…”


“Eu stau cu piciorul drept sau stângul pe podea total şi cu celălalt mă bâţâi în picioare că era o situaţie…”

“Vreau să vă asigur că nu a fost niciun fel de intenţie premeditată de a sta lângă doamna Kovesi pentru că o cunoşteam şi ştiam ce înseamnă, nu a fost nicio intenţie premeditată de a părea mai mic sau mai mare decât dânsa. […] ne-am tot mişcat, ne-am tot fâţâit, într-o formă sau alta pe-acolo. Nu a fost o chestiune a mea să stau lângă cineva…”


“Dacă băncile străine, prin reprezentanţele lor din România, nu vor înţelege că au fost la bine alături de români, adică au obţinut profituri extrem de importante în România, în vremuri foarte bune, iar acum, când vremurile sunt dificile, vor povara crizei numai pe umerii românilor şi ei să îşi retragă banii la băncile lor din străinatate, atunci Guvernul nu va sta cu mâinile în sân. Avem posibilitatea să aplicăm mai multe măsuri, care sunt şi în alte părţi ale lumii, precum acea taxă Robin Hood, numită supraimpozitarea profiturilor.”


“Deci este o necesitate a societăţii româneşti ca, în momentul de faţă, să fie codificată legislaţia sub forma codurilor.”

“Acum, vreau să fiu sincer cu toţi românii, cu dumneavoastră, şi să le spunem exact cum stau lucrurile. În primele trei luni ale anului, la fel ca peste tot în lume, de la America la Rusia, de la UE la alte ţări de pe glob, a avut loc o scădere a creşterii economice.”

“Deci stabilitatea cursului şi a scăzut. Faptul că începând cu luna aprilie Agenţia de rating Moody's a confirmat pentru România statutul de "investment grade", adică ţară în care se poate investi, asta arată că, prin faptul că suntem o ţară stabilă şi din punct de vedere economic şi politic şi că prin bugetul pe care l-am propus, prin acordul cu FMI, prin faptul că acest guvern este foarte atent şi raţional, nu dă pomeni, nu dă pe consum, este riguros cu cheltuirea banului public, numai dă salarii de 30.000 de euro la şefii din agenţiile guvernamentale, ci a coborât la niveluri decente, e un semnal că, prin menţinerea cotei unice de impozitare de 16%, care, repet, este una dintre cele mai atractive din UE. “

“Eu repet, am fost patru ani parlamentar şi nu mi-a fost ruşine cu munca pe care am făcut-o şi mă cunosc toţi. Am fost cinci ani primar al Clujului şi cred că pot spune că au rămas nişte lucruri importante împreună cu colegii mei, în special cu Sorin Apostu, actualul primar, lucruri importante.”

“Legea trebuie să fie aplicată şi respectată indiferent de loc şi despre cine este vorba.”

Reporter: Aţi spus că Guvernul face cadou acest pasaj Bucureştiului. Ce aţi vrut să spuneţi ?
Emil Boc: Am vrut să spun aşa: dacă întrebaţi bucureştenii cine realizează această lucrare probabil că 90% dintre ei vor spune fie vreo primărie de sector, fie Primăria Generală. Îl face Guvernul, ministerul Transporturilor. În ultimă instanţă nu este important cine îl face, important este că trebuie făcut. Am spus doar la nivel simbolic că suntem alături de bucureşteni în această lucrare foarte importantă pentru noi.”

2 comentarii:

  1. Am zâmbit. Trist, dar am zâmbit...
    Poate ar trebui să-mi las „sălbăticia” deoparte şi să stau şi eu mai mult în faţa TV-ului ori cu ochii-n presă. Adicătelea, să mă conectez la socialul şi politicul actual. Că văd că se dau multe comedii.
    Felicitări pentru colaj, Renata! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Beth,
    am citit zilele trecute blogul tau si te invidiez! Reusesti sa construiesti si sa reconstruiesti zilinic ceea ce eu numesc "lumea dintr-o lacrima".
    Eu nu mai pot decat uneori, cand toate datele inconjuratoare imi sunt prietenoase.
    Imagineaza'ti un inger cu aripi si aura, incercand sa ia un credit doar cu buletinul.
    Asta faci tu, fermecator, stiind ca ingerii n-au buletin: obtii creditul.
    Iti multumesc ca treci pe-aici.
    Si eu trec prin textele tale. Si ma minunez, de fiecare data, ca poti ramane intacta.

    RăspundețiȘtergere