marți, 16 martie 2010

e-metiral

Dacă bani de salarii, de pensii, de case, de medicamente, de drumuri-poduri-şi-şosele nu e, ceva totuşi e: juma de miliard de euro ca să se pună o cratimă între un verb şi-un substantiv propriu.

Asta e percepţia generală a cârcotitorilor, cam asta zice şi Şuţu, care ne îndeamnă să vizităm chestiunea, luînd, în prealabil un Nurofen. Adică o să ne doară capul de ce e acolo.
Io nu iau nimic preventiv, nu doar fiindcă mă aflu printre cei care combat abuzul de medicamente, da’ ce ştiu eu dacă Şuţu se pricepe la recomandări farmaceutice?!
Înainte de orice, aşa, pe neve, vă spun că mie o lucrare de-o asemenea anvergură, nu mi se pare scumpă.
Dacă doi-trei paleţi de scândură, îmbucaţi între ei, aranjaţi pe plajă la Costineşti şi redenumiţi „scenă” au putut să coste 75 000 de euro, de ce pusul unei liniuţe între „e” şi „România” , purtând numele de „site”, n-ar costa, în mod logic, 500 de milioane de euro?

Ia să vedem, totuşi, ce scrie acolo, adică pe ce am dat banii...
Pagina de start conţine, pe coloana din stânga, lista cu ce deţinem noi, ca naţie, la momentul ăsta. Cu ce ne putem mândri. Zice clar acolo: „e Guvernare, e Agricultură, e Justiţie, e Eduaţie, e Business, e Turism...”
Parcă deja mă simt mai bine. Mai printre avuţi.

Dau click unde mi se pare mie că m-ar interesa subiectul şi intru pe pagina de Sănătate.
Aici e un domn costumat în doctor care-şi ţine măscuţa pe nas-gură cu ajutorul ramelor ochelarilor, iar nu legată pe deasupra urechilor, cum ştiam eu că se poartă şi se uită la poza unui român, numai oase şi plămâni.

Parcurg textul în grabă, fiindcă ştiu cu ce se ocupă Ministerul Sănătăţii, nu trebuie să-mi repete cineva şi dau de Priorităţile pe termen mediu:
„- realizarea efectivă a accesului egal al cetăţenilor la îngrijirile sanitare de bază;
- creşterea calităţii vieţii, prin îmbunătăţirea calităţii şi siguranţei actului medical;
- apropierea de indicatorii de sănătate şi demografici ai ţărilor civilizate, în acelaşi timp cu scăderea patologiei specifice ţărilor subdezvoltate.”
Adevărat că sună ca o dare de seamă la şedinţa de alegeri a biroului UTC, dar cu o informaţie valoroasă tot mă aleg: asta că patologia noastră e specifică ţărilor subdezvoltate. Drept să spun, nu ştiam.
Adică eram o proastă. Mai elegant – o incultă.

Aşa că mai dau o pagină şi mă bag să citesc niţel la Cultură. Unde scrie până şi de umorul românesc. Vasăzică saitul ăsta tratează tema exhaustiv, nu se joacă!
Să citim:
„Umorul uşurează relaţiile umane nu printr-o coborâre cinică a partenerilor, ci printr-o punere în relief a umanităţii simpatice a fiecăruia. Umorul descoperă şi activează umanul, şi prin aceasta relaţiile umane dintre oameni. Umorul nu reduce numai la proporţiile reale, mai modeste decât par, persoana umană, ci descoperă şi ceea ce e bun, simpatic, demn de iubit în om, îi descoperă umanitatea cu mult mai frumoasă decât penele lucitoare, dar inconsistente, în care vrea să se acopere sau sub care adeseori omul îşi uită adevarata frumuseţe şi căldură.”

Hm! Bănuiam eu că Şuţu se pricepe doar la scris, dar la medicamente e cofetar.
Ce-mi trebuie mie Nurofen, când „umorul uşurează”?
Saitul ăsta de juma de miliard nu e de nurofen, dragilor!

E de e-metiral!

15 comentarii:

  1. Eu cred ca sunteti rautacioasa. Ce am citit eu:

    Priorităţile pe termen mediu sunt:

    - realizarea efectivă a accesului egal al cetăţenilor la îngrijirile sanitare de bază;

    Ei bine, daca "ingrijirile de baza" se refera la contolul batistutei si a unghiutelor, ele constituie un real progres ...

    ALM

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga mea, mă tem că te afli într-o mare eroare : acest site este pentru uzul iluminaţilor din guvern, nu pentru noi, nişte ageamii ! Iar pentru emetiral numaiavînd bani, ne putem trata cu zeamă de varză?
    La cît de varză este guvernul lui Băsescu, poate ar fi mai eficace...

    RăspundețiȘtergere
  3. "relaţiile umane nu printr-o coborâre cinică a partenerilor, ci printr-o punere în relief a umanităţii simpatice a fiecăruia."

    tocmai ma intrebam cum o fi umanitatea antipatica a fiecaruia si raspunsul este tot acolo,inseamna coborare cinica a partenerilor.
    Ei,da,acum mi-e clar :D

    RăspundețiȘtergere
  4. ...adica, sa-ti explic, Renata: in dixtractia noastra de-a Nuti si Boc, trebuia sa le punem in relief umanitatea simpatica, nu sa ii coborim cinic. Vezi? Am fost e-ronate.
    Despre asta e vorba pe saitul ala e-xecrabil: despre ce umanitati simpatice au LEADERII nostri, in general si despre cum ii coborim noi cinic, in mintile noastre nasoale de circotasi e-nervanti.

    RăspundețiȘtergere
  5. revin, ca sa-ti propun un mic exercitiu de imaginatie: cum ar fi daca ar face aia un link catre blogu' tau, de pe e-guvernarea lor ('le guvernarea-n...)? Nuoooo? ei, cum ar fi- sa te citeasca japonejii, suiedejii si toti ailalti pe care ii invita Nuti la ciois? Asa ca ti-ai revizui atitudinea asta negativista la adresa e-guvernarii?!
    Postarea ta de azi mi-a amintit bancu' ala cu Bula care-l intreaba pe ta-su care e diferenta intre real si virtual. Ta-su le-ntreaba pe rind pe nevasta si pe fiica daca s-ar culca cu un tip care le-ar oferi 1000 de dolari pentru asta, iar ele zic ca da, s-ar culca. La care taticu ii explica lui Bula- vezi, virtual noi avem in casa 2000 de dolari, dar real avem doua curve.
    Asa vad eu, in nepriceperea mea politica, guvernarea virtuala si guvernarea reala.

    RăspundețiȘtergere
  6. Trebuie să-mi schimb stilul. Eu credeam că am umor, dar cînd văd că uşurează... Renata, nu ajunge emetiralul, cred că e nevoie şi de immodium.

    RăspundețiȘtergere
  7. ALM,
    mă bucur că aţi poposit aici! Vă mai aştept. Nu vă controlez la batistuţă şi unghiuţe, fiindcă nu vreau să răpesc plăcerea asta celor care au elaborat planul de măsuri pentru controlat populaţia.
    Tocmai acum când e în plină înflorire.

    RăspundețiȘtergere
  8. Matilda,
    nu te juca cu viaţa mea! Două lucruri îmi fac poftă, în orice context: îngheţata şi zeama de varză.
    Şi ambele îmi lipsesc din dotare, în seara asta. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Elisa,
    aş vrea să-ţi spun ceva inteligent, dar am rămas mută citind re-citarea ta:
    "coborâre cinică a partenerilor"...
    Analizez, încă. Sună mişto, ca-ntr-o traducere mecanică, cuvânt cu cuvânt, dintr-o limbă de largă circulaţie într-o limbă de fier. De lemn, ar fi fost bine!
    "coborâre cinică a partenerilor" merită un eseu! Te bagi?
    Nu ţi se pare că ideea asta vine de la Boc?
    Numa' el e capabil să alăture cuvinte fără noimă şi să editeze, cu mare viteză, un text.

    RăspundețiȘtergere
  10. Lucia,
    dacă e să păstrezi abundenţa de "e"-uri, cratimizate desigur, aş recomanda e-rcefurylul. E mai drastic decât imodiumul. Adică mai e-ficace.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ina, recunosc!
    În dixtracţia noastră n-am e-videnţiat e-rupţia de e-lemente de compunere lingvistică la modă ce ne-ar fi e-videnţiat într-o e-ventuală competiţie e-levată, care ne-ar fi poziţionat în e-lite. (urmează publicitate. La cafeaua E-LITE)
    Îţi recomand CIBO! E-mai bună. :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Renata,
    asa este,doar e stiut ca "pana spunem noi cateva cuvinte domnul boc editeaza cateva fraze" ha,ha,ha! Fraze fara noima folosind asa cum bine zici limba de lemn singura pe care o cunoaste bine,probabil.
    Totusi,expresia asta "coborarea cinica a partenerilor" trebuie sa primeasca ceva premiu cum ar fi "pamatuful de aur","mopul de argint" sau "pevarfuri de platina" caci zmeura este de la mine din gradina si nu i-o dau :)

    Dar,te rog sa ma ierti ca am dat buzna,te citesc de ceva vreme si nici nu mi-am dat seama ca postez pentru prima oara.
    Bine te-am gasit! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Iartă-mă, Elisa, nici eu nu mi-am dat seama că ne vedem pentru prima oară! :)
    Bun venit!

    RăspundețiȘtergere
  14. Este clar,operatia reusita pacientul mort.

    RăspundețiȘtergere
  15. Bună seara, Belfe!
    M-am uitat la tine pe blog. Ai de recuperat! Ai rămas la racheta neinterceptată. Nu e doar asta problema. Mai sunt altele. Cu mult mai stringente. :)

    RăspundețiȘtergere