marți, 9 martie 2010

Vechituri

Rătăcită ca Ariadna în Labirintul Luciei, mai ales că abia acum îmi dau seama de semnificaţia titlului - “Labirint obligatoriu, adică până ce nu-l termini, nu-l laşi din mână, observ că n-am mai scris nimic pe blogul meu.
Toţi ceilalţi scriu.
Se întâmplă lucruri.
Se iau Oscaruri. Acolo se poartă rochii. Tot acolo, în mod oarecum la fel de important, se poartă filme. Filmele se premiază sau nu. O bună parte dintre cunoscuţii mei, la ale cărei păreri ţin, îmi dă semnale că filmul care l-a impresionat pe CTP e de bip rahat.
Dar toate filmele care i-au plăcut până acum CTP-ului mi-au plăcut şi mie. S-a prostit CTP-ul? Mi-am ales eu greşit oamenii care îmi plac? Dacă aceeaşi actriţă ia zmeură şi oscar, înseamnă că adevărul e undeva la mijloc.
Nici Băsescu nu e atât de bolnav pe cât e de fardat, nici Udrea nu e atât de blondă pe cât pare. Undeva, la rădăcina firelor ei de păr, e veşnic nevopsită. Asta arată a avertisment prietenos, că nu ştim cu cine avem de-a face.
M-a furat “Labirintul”.

Am senzaţia că poţi spune orice, totul e să nu pierzi şirul. Firul.
Ca să te poţi întoarce de unde ai plecat.
Noi de unde am plecat?
De la trecerea lui “Să trăiţi!” în civilie. Cineva a zis “Bine!”
Şi-am ajuns la “Să trăiţi bine!”

Căutând un text în calculator, dau de-un fragment de parodie pe care am născocit-o cu mult timp în urmă, nici măcar nu-mi amintesc dacă a fost postat pe blogul ăsta sau pe un alt forum.
Da’ observ că tema încă stă în picioare.
Aşa că…

La un semn, deschisă-i calea si se-apropie din port
Marinarul, beat şi hâtru, dând un Ordin de Confort.
[…]
O, tu nici nu ştii, Prostime, gândul bun ce ţi l-am pus!
Terminăm cu liberalii, ţărăniştii au apus,
Încă stai în umbra Crucii, da-ncurând, cam pe la anul,
Secera sclipi-va-n soare, înfrăţită cu ciocanul.
Te-mbrăcai de-acum la mall-uri, te ţineai că eşti în trend?
Las’ că-n vremur’le de criză, te-nnoiesc la second hand.
Au nu-ţi place blonda Noastră, aciuată la Palat ?
Dar ce face marinarul, primu’ lucru, pe uscat?
Face-aşa, un semn cu ochiul, ăla de se uită drept
Şi suflarea femeiască i se cuibăre la piept.
Eu, care-am condus vapoare, care v-am scăpat de flotă
Să mă-mpiedic de Prostimea în iţari, opinci si fotă?
Zguduind din temelie bunul simţ al Constituţi’i,
Eu sunt LEGEA!... Nu mă credeţi? Întrebaţi-o şi pe Nuţi!
Cum se mişcă, priceputa, pe fotoliu, la Turism !
O să facem “spa” la Dâlga şi în Deltă, alpinism.
Ca să-ţi fie ţie lesne să înveţi a face “sluj”
Ţi-am pus dascăl care vine, vine, “Vineee!” …de la Cluj.
Nu-i decât o biată slugă, ca şi tine, neam de zdreanţă,
Da’-ţi vârâ caluşu-n gură cu vreo nouă ordonanţă.
Mi te ţine ca pe-o turmă, blândă, mută, la picioare…
Ce voiai? Democraţie?! Poate-n viaţa viitoare.
Fiindcă-n asta, comunismul mi te paşte!... Ăla, “neo-“
EU sunt totul. EU sunt toate. Eu sunt Alpha şi…Romeo!



9 comentarii:

  1. ba, ce mi-a placut. Adica, mi-a placut poezeaua ta, sa ma-ntelegi! Nu realitatea pe care o poezesti tu acolo. Doamne, ce ne place cite un text de-asta care "le-o zice!", vai de steaua noastra...cu atita placut raminem...

    RăspundețiȘtergere
  2. E creeatia ta, proprie si personala(!)?
    As vrea sa am daru' tau, as scrie toata ziua:)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Auăleu, Mădălina!
    Nu mă gândisem aşa de departe la Romeo. Mă gândisem la el viu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, Ina, cu atâta ne alegem. Cu ceva haz de necaz.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hai Hui,
    Şi eu aş vrea să scriu toată ziua. Să staaau, să scriiiu, să mă jooooc... şi o dată pe lună să-mi aducă cineva salariul.
    Nu prea ţine!
    Aşa că scriu numai din când în când.

    RăspundețiȘtergere
  6. Io m-as fi riscat(!) daca eram acasa.
    Plus ca era vreme si de cetit pa altii ca asta-i baza. Plus mood-u....plus lipsa de grijilke de aici, plus alte alea.
    Cel mai greu mi-ar fi fost sa fiu :dulce" cu toate lumile. Daca nu chiar imposibil ori te duce la vaset of time:))) Sau insuccesuri(!)

    Ca sa fiu cool si englezit, cica-i la moda;)

    Exemplu clasic autor consacart e domnia sa Paunescul. Cu perioda pupincurista inceputa dan vremea tineretilor comuniste si purtata peste decenii.
    Uite-asa-mi fac io pretini si reclama de neam prost...
    Ca al'fel nu trebea sa fug.

    Oriscum(!), sa ne scrii mai des ori mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  7. sunt treaz lumanare da' numa' sa vezi si tu mai sus o mostra de scris prost:))))
    LOL!!!!
    mai ai dubii ca indemnu-mi vine dan inima?

    RăspundețiȘtergere
  8. Bâjbâiala prin labirintul numit România a devenit obligatorie pentru mine dintr-un motiv extrem de stupid: aşa au hotărât cinci milioane şi vreo 200 de mii de concetăţeni, cărora eu le zic capsomani. Sigur că a-i învinovăţi pe indivizii ăştia e uşor. Dar e, în acelaşi timp, şi drept, câtă vreme trag ponoasele şi eu, pe lângă mulţi dintre ei. În ciuda faptului că n-am absolut nimic în comun cu asemenea specimene, iată cum acestea, în totalitatea lor, îmi guvernează viaţa, îmi deviază destinul, îmi fac ferfeniţă proiectele şi praf şi pulbere speranţele.

    RăspundețiȘtergere