vineri, 29 aprilie 2011

Din ţara lui Şase Clase – Şase Case – Şasă Cai Frumoşi

Ştirea scurtă, redactată banal spre bolovănos şi citită împiedicat la Antena 3 de prompteriţa care simte nevoia, în ultimul moment, să precizeze că „le-a văzut pe toate” se referă totuşi numai la nunţi regale, a trecut oarecum neobservată.
Trei bâlbe într-un enunţ de şase rânduri, prima în deschidere şi următoarele două în nume proprii, îmi întăresc sentimentul că e o ştire de mâna a treia care nu foloseşte nimănui, rating-ului cel mai puţin.

Eu, ca trăitor rezistent în ţara lui Şase Clase – Şase Case – Şasă Cai Frumoşi, m-am simţit un pic mândră şi chiar norocoasă că am apucat să mai aud o dată pronunţându-se "...of Romania", fără să fie vorba de criminali, ciorditori, violatori, repetenţi la şenghen, măsluitori de documente guvernamentale, spicy Udrea şi alte găinării.

Nu-s chiar monarhistă, dar m-am uitat cu jind la prestanţa Regelui Mihai la cei 90 de ani ai săi şi nu m-am putut abţine    mă întreb dacă nu ne-ar fi stat mai bine, azi, cu Majestatea Sa la Cotroceni, iar nu cu un ofiţeraş de securitate căruia nu i se găseşte pentru nimic în lume dosarul de colaborator.
Ce-am fi avut de pierdut?
Evoluţia acceptabilă a tovarăşului Iliescu, între aducător de mineri la Bucureşti şi aducător de echilibru în partidul său?
Celălalt plural al substantivului „succes”?
Spasmele mintale şi verbale ale unui obscur politruc devenit premier?

Nu ştiu dacă ne-ar fi fost mai bine sau mai rău, nici nu ştiu dacă ar mai fi fost posibil, după atâta îndoctrinare roşie.
Dar astăzi, cu siguranţă, aş fi gândit:  Al nostru e plecat la Londra, la nuntă...” şi aş fi găsit suficientă curiozitate să urmăresc integral evenimentul acesta, ultramediatizat.

7 comentarii:

  1. Oare pe Aeroportul London Heathrow, Regelui Mihai i s-ar fi explicat că nu poate intra în Regat, pentru că nu are cine să-i pună viza? Aşa cum i s-a întâmplat, la revenirea în ţara sa, în primele luni după involuţie?
    Nici eu nu am găsit suficientă curiozitate să urmăresc evenimentul amintit.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Ifim
    Eu am urmărit momentul intrării miresei în Catedrală. Am admirat simplitatea şi sobrietatea rochiei, a voalului, a tiarei. Sigur, nouă nu ne foloseşte la nimic, dar pe scala "de la bine la rău, de la frumos la urât", apare un semn încurajator că, în alte locuri din lume, scala funcţionează, încă. N-a murit.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt printre romanii norocosi care au putut vedea Westminster Abbey, pacat ca nu s-a permis sa fotografiem !La fel am patit in toate
    locatiile istorice principale in Europa, inainte de '89!Doar la Domul invalizilor am reusit sa "pacalim" si in Spania la Los Caidos!
    Ma bucura mult acest eveniment!
    Acum mireasa pare ft sigura pe ea, iar tanarul William fragil si indragostit, la fel cum era fragila si sensibila sa mama, Diana!
    Diana s-a casatorit tot intr-o zi de 29 doar luna difera, Iulie, acum 30 de ani!

    RăspundețiȘtergere
  4. CLIO,
    iartă-mi aterizarea bruscă!
    Prinţul e mulţumit şi emoţionat de eveniment, prinţesa idem.
    După 8 ani, nu mai e nimeni îndrăgostit. E doar satisfăcut că lucrurile curg pe un făgaş plăcut şi previzibil, aducător de multă bucurie şi seninătate, de iubire şi siguranţă.
    A fi îndrăgostit de cineva e una, a iubi pe cineva e alta, a iubi pe cineva, amintindu-ţi cu melancolie de cum era când erai doar îndrăgostit, e altă chestie.
    Ştii, în lumea asta înşelătoare, poţi iubi sincer pe cineva şi poţi fi doar îndrăgostit de altă persoană.
    Să nu punem zahăr pudră pe baclava!

    RăspundețiȘtergere
  5. Regele Mihai vine "la pachet" cu Duda :( Aici s-a terminat orice entuziasm al meu fata de subiect.

    RăspundețiȘtergere
  6. Vlad,
    aşa zic şi eu. Orice basm cu prinţi şi prinţese ia sfârşit când îţi aminteşti de domnul Duda. Dar vezi tu , că se poartă împrospătarea sângelui regal cu sânge de poporean.
    Nasolia, dacă-mi permiţi să zic aşa, nu constă nici măcar în faptul că cine ştie ce fire ciudate a tras destinul, de a pus faţă-n faţă o prinţesă cu un pesedist: curios e cum un REGE consimte ca ginerele său să candideze ca preşedinte. Acolo se rupe filmul meu, ireparabil.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt foarte mulțumit de acest serviciu al acestei puternice clarviziuni. Dr. Edede, dacă treceți printr-un fel de atac spiritual sau afecțiune sau
    vrei să-ți recuperezi fostul soț sau soție? Dr. Edede THE GREAT este un medic tradițional pe bază de plante și spirituale care vă poate ajuta. Contactați-l pentru a vă ajuta
    rezolvați-vă problema gratuit pentru dvs. El are sediul în Marea Britanie. Detaliile sale de contact sunt adresa de e-mail: Ededetemple@gmail.com El este întotdeauna gata
    te ajută. este foarte puternic și poate rezolva orice fel de problemă mai jos. Vrei să-ți spui fostul iubit? Vrei să rămâi însărcinată? Vrei ca soțul tău să o facă
    te apreciez? Vrei să fii celebru sau bogat? Ai nevoie ca afacerea ta să crească excesiv? Ai nevoie de un loc de muncă? Ai nevoie de un soț? Ai un
    problemă în căsătoria ta? Contact: (Ededetemple@gmail.com) sau whatsapp +2348129175848

    RăspundețiȘtergere