duminică, 3 aprilie 2011

Telespectator semi-normal

Aflu de pe blogul unei distinse ex-jurnaliste că cei care se uită la televizor sâmbătă seara au preocupări care frizează anormalul. Dacă se uită pe Antena 3, frizura devine patologie curată.
Adică trebuie să fii cu capul ca să-i urmăreşti, sâmbăta seara,  pe Oana Stancu şi Adi Ursu, cei doi jurnalişti care făceau investigaţie la Realitatea, iar acum, după ce au fost cumpăraţi şi neutralizaţi de Antena 3, fac şezătoare. Probabil, se presupune în text, că emisiunea a fost programată special astfel, ca să n-aibă audienţă.
Mărturisesc, îmi scapă logica autoarei. Cei mai incisivi moderatori ai postului discret antibăsist au fost mătrăşiţi acolo şi recuperaţi dincoace, de cel mai înverşunat canal antibăsist dar - stupoare -  spre a fi reduşi la tăcere mai temeinic.
Aceeaşi doamnă ex-jurnalist îşi începe însă următoarea postare pe blog cu cuvintele: Una din cele mai excepţionale emisiuni de televiziune.”, referindu-se la „Profesioniştii”, cu Preşedintele Emil Constantinescu şi Eugenia Vodă, difuzată de TVR 1, la ora 23, în aceeaşi seară.
Fiindcă autoarea nu mai zice nimic de rău despre cei care se uită sâmbăta la televizor, o iert pentru „cele mai excepţionale” şi am curajul să mărturisesc: şi mie mi-a plăcut maxim!
Emil Constantinescu mi-a plăcut cu fiecare cuvânt pe care l-a rostit, în ciuda emoţionărilor de copiliţă ale Eugeniei Vodă şi a montajului făcut cu flexul.
Dacă v-aţi numărat printre normali şi l-aţi ratat pe domnul Emil Constantinescu ieri noapte, căutaţi înregistrarea pe net. (Eu n-am găsit-o.) Sunt sigură că n-o să mă înjuraţi!

5 comentarii:

  1. Ca sa vezi ce inseamna gusturile! Am vazut emisiunea acum, pe site-ul Eugeniei Voda, si o s-o mai revad si in reluare, pentru ca mi s-a parut extraordinara! Sunt un fan al Profesionistilor, si mi se pare "normal" sa ma uit simbat seara, daca sunt acasa, ca doar n-o sa ma uit la televotingul de la Romanii au talent! Eugenia Voda mi s-a parut de o autenticitate fara cusur, si de o putere stupefianta de a spune cele mai dure lucruri cu o privire limpede si cu zimbetul pe buze. Dimpotriva, la dl presedinte m-a socat incapacitatea de a-si analiza autocritic prestatia, si de a-si explica acea "dezamagire"...Dar am apreciat capacitatea lui de a "rezista la tavaleala" si de a transmite un mesaj pozitiv. Episodul cu fratele m-a emotionat profund, si, din nou, dupa parerea mea e meritul Eugeniei Voda de a descoperi, in profunzime, ceva ce nimeni n-a mai descoperit pina acum. Montajul emisiunii mie mi s-a parut dinamic si eficient, s-au spus, intr-o ora, enorm de multe lucruri, pe care nu le afli din alte emisiuni cale de citeva ore bune! Daca Emil Constantinescu ar fi avut parte, la timp, de mai multe iesiri la rampa care sa aiba adevarul acesteia, poate ca ar fi avut si un al doilea mandat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am avut norocul sa vad direct la televizor emisiunea dar acum o caut sa o revad. A fost foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Anonim
    Părerea mea e că Emil Constantinescu "a crescut" după ce n-a mai fost preşedinte. Pe timpul mandatului, oricâte ieşiri la rampă ar fi avut, n-ar fi convins ca acum.
    Episodul cu fratele... Nu ştiu. Pe mine nu m-a emoţionat, fiindcă nu ştiu dacă se numără printre "secretele" care se divulgă. Există o limită a confesiunii, dincolo de care te întrebi de ce a spus asta.
    Desigur, gusturile nu se discută. Ceea ce tu numeşti dinamic, mie mi s-a părut diletantism. Dacă s-ar fi schimbat şi unghiul imaginii odată cu tăietura, poate că era altceva. Aşa, mie mi s-a părut o economisire nepoliticoasă a timpului de emisiune. Uneori, e nevoie să laşi un om să tacă. Două secunde, măcar. Să-i respecţi cu răbdare tăcerea şi adunarea gândurilor.
    Dar TVR-ul e televiziunea care-şi ia banii, nu aşteaptă să-i dai tu. E o gâfâială continuă acolo...

    RăspundețiȘtergere
  4. MIhaela,
    da, şi mie mi s-a părut bună. Altfel aş fi schimbat canalul şi, oricum, n-aş fi scris despre ea.

    RăspundețiȘtergere
  5. uite aici inregistrarea: http://www.eugeniavoda.ro/ro/emisiuni/presedintii-romaniei/emil-constantinescu

    RăspundețiȘtergere