joi, 28 aprilie 2011

Prânzişor cu Sentinţă, Amandine şi Banane

Băi, m-a auzit!...
Azi, pe când doar se negocia în ceruri dacă norul ăla parcat asupra Kilometrului Zero o să lase marfa la noi sau pleacă mai departe, adică pe la amiază, a apărut Zâna cu cele patru amandine.
Mirosea a rom de la primul piuit – că la noi piuie sistemul de alarmă când intră cineva pe uşă,  aşa că imediat am înţeles că nu spanac  adusese, la borcan, ci amandine, de la cofetăria de lux  din colţul străzii ei. Prin urmare, atunci când i-am strigat eu în telefon: “Nu spanac, mai bine amandine!”, m-a auzit.
Urma să conversăm liniştit despre încălzirea globală care e o gogoriţă, zice Zâna, că uite ce frig e afară. Despre guvernul portocaliu, dacă îl dovedim sau ne supravieţuieşte. Despre toxicitatea cojii de banană şi-a pieliţei albe din portocală, (aici am discursul pregătit, ăia de la Cappy  Toată Portocala au dat-o-n bară) şi despre nunta regală de mâine.
Coana Zâna  scoate, în schimb, din geantă două foi A4 prinse cu clamă şi zice: “Sunt fericită! Ştiu că ăştia de la casa de pensii o să aştepte să mor,  dar în Tribunal am câştigat!”

Citesc Sentinţa.
Zâna, nu numai că are o pensie recalculată greşit în 2010, dar baza de recalculare e greşită, aşa zice Tribunalul, că şi când îi dădeau cu două milioane mai mult ca acum, tot îi dădeau cu 50% mai puţin decât merita.
Măi, oameni buni!
Un Tribunal de Sector a decis că Zânei, de 40 de ani, i se plăteşte o pensie mai mică decât merită.

Sigur, Zâna ştie că, la Casa de Pensii, Sentinţa ei e ca bomboana care-i aşteaptă coliva şi nu va fi luată în calcul decât atunci când va fi post mortem.
 Dar era atât de fericită! Că, măcar teoretic, a învins.

A plecat cu o sacoşă de fructe, din care am scos atâtea bucăţi, cât s-o poată căra ea până la troleibuz, la Universitate. I-am propus un taxi, plătit de noi şi-a zis  că nu, dacă o vede Cruella, administratora blocului, coborând din taxi, îi recalculează întreţinerea.

Aşa că mâine mâncăm bananele rămase şi amandinele de la cofetăria de lux, pe post de prânzişor.
   

7 comentarii:

  1. 'Ai, ca-mi placi,cucoana!
    Cum ar veni Justitia e muma cand ne da o sentinta favorabila, da-i ciuma cand da dreptate inamicului. Curat -murdar, cum ar zice un prieten comun.
    PS Vladutule , nu inteleg ce intelegi matale prin "mlastina basista" in care ,chipurile, m-as scalda. Te-as sfatui prieteneste sa-ti stegi intai casul de la gura. Pe urma , cand vorbesti cu mine, sa taci.

    RăspundețiȘtergere
  2. hahahahaha, zazo, n-am ras de mulat vreme atat de copios:))
    sa-i saruti mana principes_ei pentru ca te baga-n seama.
    oh, uitasem de dom' Vlad si de mine;) ca si noua ne esti draga, nu-i asa dom' Vlad?


    Re,
    sa nu uit ce-i mai important:

    futu-le mama lor de 'oti!
    felicitari pentru cauza castigata, sper ca Zana sa aiba vreme sa-si cheltuie banutii din retro-calculation;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Hristos a inviat !
    O primavara frumoasa tuturor celor care au primavara in suflet!

    RăspundețiȘtergere
  4. Zâzanie,
    de dragul de-a mă contrazice, devii lipsită de logică.
    Am enunţat conţinutul sentinţei, n-am făcut aprecieri la adresa justiţiei.
    Tribunalul a motivat în sentinţă că s-a folosit în recalculare o lege care a apărut 11 ani mai târziu după momentul pensionării reclamantei. Legile, se ştie, nu au efect retroactiv. Am salutat corectitudinea judecătorului faţă de cetăţeanul Zâna în defavoarea Statului.Ce legătură are asta cu muma, ciuma şi alte boli?!

    Pe viitor, controlează-ţi tonul şi limbajul pe care le foloseşti în dialog cu ceilalţi vizitatori ai blogului meu.
    Acum o să-i cer eu scuze lui Vlad pentru faptul că tu consideri proasta-creştere drept umor. Data viitoare îţi şterg comentariul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Neveule,
    tocmai asta e: ştie şi ea că sentinţa nu va fi pusă în aplicare pe timpul vieţii ei. Practic, banii furaţi de stat rămân bun-furaţi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Adevărat a înviat, CLIO!
    Toate cele bune şi ţie!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt foarte mulțumit de acest serviciu al acestei puternice clarviziuni. Dr. Edede, dacă treceți printr-un fel de atac spiritual sau afecțiune sau
    vrei să-ți recuperezi fostul soț sau soție? Dr. Edede THE GREAT este un medic tradițional pe bază de plante și spirituale care vă poate ajuta. Contactați-l pentru a vă ajuta
    rezolvați-vă problema gratuit pentru dvs. El are sediul în Marea Britanie. Detaliile sale de contact sunt adresa de e-mail: Ededetemple@gmail.com El este întotdeauna gata
    te ajută. este foarte puternic și poate rezolva orice fel de problemă mai jos. Vrei să-ți spui fostul iubit? Vrei să rămâi însărcinată? Vrei ca soțul tău să o facă
    te apreciez? Vrei să fii celebru sau bogat? Ai nevoie ca afacerea ta să crească excesiv? Ai nevoie de un loc de muncă? Ai nevoie de un soț? Ai un
    problemă în căsătoria ta? Contact: (Ededetemple@gmail.com) sau whatsapp +2348129175848

    RăspundețiȘtergere