luni, 11 aprilie 2011

Meseria, cătuşă de aur...

Boc, aşa cum e el, niţel mai viu şi mai ‘năltuţ decât extratereştrii deconspiraţi de F.B.I.,  ne-a luminat iar calea spre adevăr :
1. Spitalele mai rău ne-ncurcă: alea care nu pun stent PE  inimă  să dispară!  
(Abia a reuşit Ciutacu să aşeze oul pe bec. Nu văd care spital din lume s-ar lua la întrecere cu Nichita: a venit primăvara, acoperă-mi inima cu ceva, pune un stent pe ea…)

2. Frauda în sistemul sanitar se trage de la farmacii, care "au plătit reţete duble".

Dacă la punctul unu pot să tac, fiindcă vor fi existând destui doctori pe lume care să vă explice că stentul nu se pune pe inimă, nu e “urgenţă medicală”, ca nitroglicerina, la punctul doi mă simt obligată să vă bat la cap: reţetă dublă înseamnă aceeaşi reţetă de două ori.
Ştim cu toţii că reţeta compensată sau gratuită, pe numele ei ştiinţific “reţetă unică”, rămâne în farmacia în care a fost eliberată pe mai puţini bani decât valora ea, ca document contabil justificativ.  
Prin urmare: să-mi fie mamă Casa de Asigurări şi tată domnul Lucian Duţă, şeful ei, tot nu pot onora o reţetă decât o singură dată, când o văd, o pipăi şi o opresc în farmacie.

15 comentarii:

  1. Da ce zici de faptul ca ai putea s-o pipai si s-o opresti in farmacie dar sa n-o "onorezi" niciodata? Ca ,de fapt, despre asta-i vorba, ce sa ne mai invartim in jurul cozii?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ia dezvoltă, Zâzanie!
    Cum să n-o onorezi niciodată? Cine e aducătorul ei? Cine lasă reţeta, lasă banii şi pleacă fără produse? Deţii amănunte?

    RăspundețiȘtergere
  3. Sigur. Pe cand lucram cu anumiti distribuitori specializati pe "oncologice" si "boli psihice" eram mereu asaltata de reprezentanti medicali cu teancul de retete cu Zyprexa, Neorecormon sau Seroquel injectabil. Nu trebuia decat sa primesc factura, sa semnez de primire si sa taxez retetele. Nu ca ma laud dar evit sa pun botul la furaciuni ordinare ; de curiozitate am aruncat o privire sa vad daca reteta e completata de bolnav."No problem" mi-a raspuns dezinvolt reprezentantul. O completez cu datele mele."Da' cine sunt bolnavii astia", insist. -Eh, raspunde plictisit , de la un centru "dintr-ala" si face cu degetul la tampla.
    Ca sa vezi cat de filotimi erau astia: duceau Zyprexa cu sacosa in centrele cu dilii. Asa ca, draga mea, orice neavenir ar putea identifica cu usurinta furaciunile daca ar intra in viesparul de la CAS sa verifice retete.Cand venea Curtea de Conturi in control la Casa ghici a cui retete erau purecate fila cu fila si tot se gasea ,intr-un an intreg, barem 3 CNP uri scrise gresit de medic.
    De aceea i-am si bagat in ma-sa. Sunt mult prea scarbita. Cocoane de la DSP si Cas si-au tras farmacii la tara cu filiala drogherie in oras si vand la drogherii tot ce-ti doreste sufletul: de la antibiotice la xanax.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu stiu sa lucrez decat LEGAL.
    Ma rog, de fapt am auzit si de .... dar nu am facut niciodata prostii.
    Prefer sa dorm linistita noaptea... din pacate acum sunt prea linistita :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Tante Coca dela Podu Turcului12 aprilie 2011 la 15:38

    SA nu te lauzi, maca ca nu poti baga mana-n gologanu statului ca asta-i virtute, neapoata scunpa.
    D'aia tiu io la tine la ca la fata mea.
    Esti cinstita si modesta.
    Si le zici pa fata;)

    Sa nu uit:
    Aplecaciuni lu Inparatu.
    De la mine catra Dansu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Încă o dată dl.Boc ne-a demonstrat cît este el de informat şi cult în capul lui...

    RăspundețiȘtergere
  7. Ori mi-s eu prea proastă, ori îmi scapă ceva, ori tu nu ştii a povesti, Zâzanie. Păi dacă semnezi o factură, o şi plăteşti. Care-i şmecheria?
    Întreab-o şi pe Theo, că e contabilă!

    RăspundețiȘtergere
  8. Theo,
    aşa-mi zicea şi tata: sunt prea leneş ca să fur. Mie îmi place să adorm imediat cum pun capul pe pernă. :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Matilda,
    nu ştiu despre ce cap al lui Boc vorbim. La el distanţa dintre cele două capete e atât de mică, încât se confundă între ele. Cred că şi el le confundă când gândeşte.

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu credeam că numai Băsescu vede dublu, după ce îneacă cele patru cuburi de gheaţă în leacu-i lichid. Constat însă - alături de tine - că şi Boc vede reţetele tot dublu.

    RăspundețiȘtergere
  11. Florin,
    şmecherezul portocaliu constă în aceea că BOC acuză farmaciile că ar elibera o reţetă de două ori,
    Afacerea lor "de familie" e că au stabilit nişte circuite de eliberat reţetă pe pacient fictiv cu ajutirul medicului şi farmaciei care să treacă liniştit prin verificarea casei de asigurări, iar banii pompaţi în contul farmaciei, că altul n-avem, se împart la TREI.
    Spune-mi că înţelegi ce vreau să zic!
    E vital pentru mine.
    Altminteri voi relua explicaţia de mii de ori, până pricep toţi călătorii gării că NU EXISTĂ FRAUDĂ PERFECTĂ, FĂRĂ ACCeptul STĂPÂNIRii. De la contrabanda cu arme şi droguri, până la pastile vândute doar pe hârtie. De la preţul unui km de autostradă până la licitaţia de preţ pe vitamina C a unui producător autohton: 5 lei noi fiola!

    RăspundețiȘtergere
  12. @Florin
    'Ai, că m-am enervat! Nici majusculele nu le mai ţin drept!

    RăspundețiȘtergere
  13. Normal că majusculele îţi joacă feste, dacă îl tot pomeneşti pe Boc.

    Şi, da - stai liniştită - înţeleg ce vrei să zici. Zi-le în continuare, că le zici bine.

    RăspundețiȘtergere
  14. Dreptate multa ai! Drept exemplu in Buzau, dupa un pui de scandal de 700 de milioane dupa aceeasi "reteta", in care au fost implicate vreo 15 farmacii si o doctorita rezultatul a fost ca doctorita a stat vreo juma' de an cu contractul suspendat. Si atat! Totul a revenit la normal, nimeni n-a vazut usturoiul, gura tuturor mirosea a flori, hopa-hopa de trei ori.

    Sa fim seriosi! E naivitate maxima sa crezi ca la Casa nu se descopera toate matrapazlacurile si nazbatiile din retete. Nu trebuie decat sa se tina ochii deschisi. In presa sau in exterior razbat numai cazurile in care s-a sarit si calul si magarul. Cu "partea".

    RăspundețiȘtergere