duminică, 21 iunie 2009

Despre nimic

Mă întreba un prieten, pe mail, zilele trecute, de ce nu mai citesc. Se referea la cărţi.

I-am zis că nu ştiu, am dat nişte motive, am invocat până şi necesitatea schimbării dioptriilor, (fontul literelor pe hârtie e bătut în cuie), m-am dezvinovăţit povestindu-i ultima carte citită, care stă şi-acum pe masă, (doamne, să nu-i uit titlul şi autoarea, dacă mă înteroghează cineva, subit, care e ultima mea lectură, să ştiu, să-i zic cum se cheamă, să-l bag în ceaţă măcar cinci secunde, până mă tirez din raza lui de acţiune)…

Azi după amiază, eram hotărâtă să închid calculatorul, eventual să-i pun o pătură în cap, să nu-l mai văd până diseară şi să citesc exersând datul paginilor cu degetele personale, nu cu mausul.

Zis şi făcut. Dar înainte de asta m-am gândit să-mi îngădui o ultimă incursiune în virtual, să văd ce mai bloguieşte Ciutacu.
Ciutacu nu produsese nimic nou, dar comentatorii lui, da. Şi unul mă momea cu un link la I.T.Morar. Să mă uit niţel şi la ăsta si gata! Îl închid fără somaţie, din buton.

Ce credeţi că făcea I.T. Morar pe blog?
Intoxica.

Intoxica sau făcea propagandă? Nu eram sigură, aşa că m-am dus pe Google şi-am scris “propagandă” cu “p” de la “păpădie” şi imediat mi-au rezultat nişte materiale care făceau deosebirea, am citit despre tehnici manipulative, despre gramatica persuasiunii, despre arta mistificării (uite că l-am prins!), fiindcă n-a vrut nimeni s-o aresteze pe Ridzi pentru că a cheltuit prea mulţi bani publici, doar i s-a cerut demisia, fiindcă a încălcat legea, cumpărând ştiri pentru publicitate mascată etc…

Maaamă, iar m-am umplut de nervi.

Nu-i destul că ne cobzăreşte Cristoiu şi ne învaţă cum şi de ce s-o iubim pe EBA. Mai vine şi pocitania de Morar, să-şi exerseze scrisul pe portocaliu. Înseamnă că ăştia - el, Cristoiu, Pleşu, ăla cu fundă la gât, vorba lui Badea, ştiu ceva: rămâne Băsescu.

Asta n-ar fi nimic, dar mai înseamnă şi că bine nu le va fi decât celor care şi-au manifestat ferm orientarea oranj, înainte de-a li se pune sula în coaste. Adică…

O fi Morar în ziua lui proastă. Să vedem ce-a scris ieri şi cu asta, gata, închid calculatorul.

Ieri îşi dedica blogorănia (termenul îmi aparţine, l-am ctitorit imediat ce mi-am făcut blog) Roxanei Iordache.

E, păi stai aşa, că nu-i aşa, domnule morar! Am înţeles că-ţi macini grâul acum, să-ţi crească pâinea la toamnă. Fiecare cu stilul lui de instinct de supravieţuire.

Ce-i reproşezi Roxanei? Satâr versus bisturiu? Exact asta practici. Atac la persoană.
Şi nu laşi timpul să-şi spună cuvântul. Că până la toamnă, mai e.

Acestea fiind zise, timpul pe care l-aş fi putut petrece citind, a trecut.

Mici, dar absolut necesare treburi casnice, mă vor ajuta să trec şi ziua de azi, fără să fi făcut nimic bun.
Nimic rău.
Nimic.

6 comentarii:

  1. Eu fac invers: prefer cărţile din hârtia care miroase şi foşneşte atât de plăcut! Şi îmi tot promit că, după ce o termin şi pe asta, mă pun la curent cu lumea în care trăiesc. Uneori chiar încerc să o fac: mă silesc să ascult ştirile sau răsfoiesc ziare (de preferat de hârtie). Dar renunţ destul de rapid. Pentru că mi-e tare greu să suport atât de multă mitocănie, incultură, prefăcătorie, spoială, prostie... Şi mă reîntorc la prietenele mele, cărţile. Mi-e bine printre ele.
    Renata, vreau să te felicit din nou pentru felul cum scrii. Am făcut-o şi pe „Premiile Lili”, dar acolo doar am semnat, nu mi-am lăsat şi „cartea de vizită”. :)
    „Ultimul Ceas” m-a emoţionat profund. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  2. Îţi mulţumesc mult, Beth! Pentru absolut toate momentele în care ne-am intersectat, fie doar citindu-ne.

    RăspundețiȘtergere
  3. @renata

    Despre nimic… sau despre cum imbatranim.
    Unii imbatranesc frumos, se tin drept. Altii se cocarjeaza cu varsta.
    Mi-aduc si acum aminte de un chelner de la Capsa, inalt, cu parul complet alb, imbracat intotdeauna impecabil, incapabil sa se mire ca ii comandai numai o ciorba la 10 seara, dar capabil sa-ti raspunda exact in limba in care i-ai vorbit, amabil dar nu slugarnic, posesor al unui umor frantuzesc de cea mai buna factura… si n-am spus tot.
    Acum dau insa, peste tot, doar de ospatari, simpli purtatori de tava…

    Bordelezu

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Renata.
    Am vazut, iar am vazut, cum dl basescu s-a amuzat copios razand impertinent chiar,cand a fost intrebat de ziaristi ce parere are despre acuzatiile care se aduc unui ministru care a cheltuit, sti tu povestea celor 628.000 euro.

    Base a zis ironic,fiind alaturi de ministrul Boc, care de deasemni a ras tamp, ca nu-i treaba lui sa stie ca fac ministrii.

    Dar atunci de ce presedintele a demis o gramada de ministrii ai opozitiei: Codrut Seres, Chiuariu, 2 ministrii de la min de interne dinaintea lui nica si multi altii

    RăspundețiȘtergere
  5. http://videonews.ro/action/viewvideo/17161/Basescu-despre-M-Iacob-Ridzi-Nu-eu-ma-ocup-de-ministri/

    RăspundețiȘtergere
  6. Mulţumesc, Daniela, pentru imagini.
    Nu văzusem asta...
    Acolo, nu ştiu dacă ai observat, nu răspunsul băsescului e "personajul principal", ba chiar mi se pare o replică previzibilă, ci RÂSUL TÂMP, de suficient decompensat al lui Boc. Tocmai era băgat în cofă de şeful lui şi el, idiotul, nici măcar n-a observat!

    RăspundețiȘtergere