luni, 27 septembrie 2010

Anomie

Conform DEX-ului este , printre altele, ” neputinţa de a evoca nume de persoane”.


Dacă e adevărat că, în locul lui Blaga, a fost numit la Interne un oarecare Igaş, atunci în curând vom suferi cu toţii de anomie guvernamentală. Adică n-o să mai fim capabili să numim măcar cinci miniştri care ne conduc. Va fi exact ca pe vremea Ceauşescului.

Va fi ca în refrenul unui cântec de care sunt pe veci îndrăgostită:

„Hai lim, hai lo...
Cium, dabîr ligîr lagîr lo
Cium, dagî digî dagî dobăvărlingă dagî
Dobăvărlingă dagî
dobăvărlingă dagî....”

E atât de frumos, că se opreşte timpul în loc pentru el. Nu-i exclus ca, după traducerea fonetică, să-mi spuneţi că eu am greşit.

O să ne certăm un pic pe chestia asta. Că n-am scris cu î din i de câte ori trebuia. Că n-am împărţit corect silabele în versuri.

În vremea asta, Guvernul o să ne mai fure nişte bani, prin ministerele lui, ca să asigure viitorul câtorva inşi. Pe veci.

Noi o să ne ocupăm de fidelitatea textului şi, în final, o să stabilim un câştigător.
Vreţi?
Uite cum începe:

„ Am ani, o mie, asta-i tot,
Şi vin asupră-mi alţii...
Sunt Theobald, regele got,
Crescui în rezervaţii...”

Imaginaţi-vă acum că prima strofă începe astfel:



„Am ANOMIE, asta-i tot...”


http://www.trilulilu.ro/totobita/48b141b64b3063

2 comentarii:

  1. Of, Renata, mă pui să răscolesc prin dicţionare...
    Nu poţi avea dezordine sau dezorganizare.
    Suntem, existăm în anomie. Adică în haos.
    Atâta am găsit în dicţionar.
    Doar 2+1 termeni.
    Am căutat din curiozitate. Ca şi cum nu s-ar fi simţit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu m-am folosit de a treia semnificaţie. Cea patologică.

    RăspundețiȘtergere