duminică, 5 februarie 2012

Troian Igaş & co.

Afară plouă. Ca în ’54, toamna. Promişii nămeţi sunt la locul lor: în limba română. Atunci, unde a greşit Igaş? Nicăieri. A închis drumurile prevenitv, ca să nu se bage de seamă că nu există contracte cu firmele de deszăpezire şi a mai tras “10 miliarde de lei din fondurile de rezervă pentru cheltuieli de benzină, motorină, apă și ce mai este necesar”. În felul acesta a asigurat acoperire plângăreţei de la Ministerul Nimic Mai Sănătos Ca Mersul Pe Jos şi o infuzie discretă de bani la partid.
Logic, toată lumea ar trebui să fie mulţumită.
Totuşi premierul, împotmolit şi el în zăpezile comunicării, îl pedepseşte cu severitate pe tâmplarul care duce tava: “Sancţiunea este să-şi facă datoria”.
Asta o fi însemnând că ceilalţi pot să-şi facă de cap? Aşa se înţelege. Aşa se şi întâmplă. Fiecare se joacă pe unde poate.
Vreme se joacă pe sub masă, de-a ACTA,  în compania selectă a Coreei de Nord.
Udrea descoperă pe Discovery “Mărgău: apă, pământ, foc”, comuna copilăriei lui Boc.  
Funeriu e ocupat să inscripţioneze plăcuţe cu CLASA ZERO. Semn bun pentru învăţământul românesc.
Ceilalţi miniştri, dacă mai există, freacă puntea şi tac din gură.
Căpitanul se face că plouă.
La noapte se face polei.
Da’ nu e de la ei!

10 comentarii:

  1. As avea de zis mii de chestii. In loc de toate, pe scurt: MISTO!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, Rădescule!
      Dacă tu zici aşa, înseamnă că mă pot retrage în bucătărie pentru vreo 60 de minute.

      Ștergere
  2. ...Vreme tocmai bună de "branconat" printre troiene şi ig...luuri!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ifim, sunt disperaţi! Au supt toţi bănişorii destinaţi întreţinerii drumurilor şi acum le închid, ca să nu se vadă. Poate ar fi trebuit să le dinamiteze, ca să fie mai siguri.
    Mă întreb... dacă ar ninge normal, ca acum, vreo 2 săptămâni, ce ar face?

    RăspundețiȘtergere
  4. De chestia asta n-am mai auzit. Au fost închise toate DN-urile din 6 judeţe!
    Pe vremuri am apucat interzicerea circulaţiei, da' chestia asta cu închiderea DN-urilor e o găselniţă tare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Afară ninge liniştit. Câteva minute pe zi.
      DN.urile sunt închise, cum am mai zis, ca să nu se observe că n-are cine să le deszăpezească.

      Ștergere
  5. Da-i dracului pe astia! Sunt deja morti. Stai sa vina frontul ala cald de pe Mediterana sa vezi ce-i fugarim prin oras. Altceva vroiam sa spun: La Multi Ani! :) Asta este, sunt un bou, ma trezesc tarziu mereu, de aia am ramas singur, cred. Da, sincer, faci o treaba minunata aici si trebuie continuata. Am citit adineauri cu "supravietuirea", de alaltaieri. Foarte adevarata! Si eu fac la fel, de fapt am o istorie lunga in spate, care incepe din copilarie, de la Jules Verne, insulele si vacantele si celelalte... cand s-a anuntat prima gripa aviara (SARS - cine-si mai aduce aminte...) am fost la METRO si am luat malai si faina cu bax-ul, conserve, lopeti, topoare, tot ce trebuie. Pe scurt, ca sa nu va mai retin, de data asta stiti ce am luat? O jumatate de porc. De trei zile fac pachetele si mananc sorici intr-una. Cu vin, bineinteles. Bine ca mi-am adus aminte, sunt dator cu un Brunello di Montalcino, nu am uitat. Adica eu uit mereu, dar imi aduc aminte, negresit. Sa revin la tema cu zapada: va recomand sa revedeti "Doctor Jivago", acolo putem vorbi cu adevarat despre zapada curata si suflete troienite, nu ca zloata ametita si murdara de la noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Shaman, ai dreptate! Zăpada asta e ca o gripă aviară. O zeamă albicioasă, la filtrele de la graniţă, pe cauciucuri. Contra cost. Incinerarea aripatelor indigene, bune de friptură, înlocuirea lor cu aripatele vorbitoare de limbi străine de largă circulaţie.

      Sper să vină o zi, în viaţa asta sau în următoarea, în care să reacţionăm corect la anunţul de catastrofă iminentă: o sticlă de vin pe care nu ne-am fi permis-o niciodată, în altă conjunctură. Un ultim dialog cu pisicuţa din dotare. O nouă viziune asupra sfârşitului, cu concursul mâţei, pe care abia atunci am avea răgazul s-o înţelegem. O pregătire corectă pentru cealaltă dimensiune: de om.

      Ștergere
  6. Mîine dimineaţă micuţul Boc va lua lopeţica în mînă şi-i va demonstra lui Igaş cum se dezăpezeşte ţara. Ştii că poate, adică e potent !

    RăspundețiȘtergere
  7. Mâine dimineaţă, Matilduş, Boc va fi o umbră.
    Desigur, spun asta când deja el nu mai e.

    RăspundețiȘtergere