marți, 24 martie 2009

Interlop

renata
Am căutat cuvântul interlop în DEX.
Nu înseamnă nici pe departe ceea ce credeam eu, din contextele în care e folosit azi. DEX-ul, care nu e nimic, nu iese pe stradă, nu cumpără, nu vinde, n-are cont, n-are firmă, n-are imobiliare, nu e VIP, nu e nici măcar persoană fizică sau juridică, ci e un fel de carte, trăieşte hăbăuc pe melagurile lui dicţionăreşti şi continuă, în marea-i nepăsare faţă de ceea ce tocmai trăim, să creadă că o definiţie potrivită pentru interlop ar fi: “ care are o reputaţie proastă; rău famat, dubios, suspect, deocheat”
Îi dau click pe ignore şi mă duc repede pe 123urban, cu speranţa că aici voi găsi, în dicţionarul viu al limbajului de toate zilele si nopţile ce mi-au mai rămas, o definiţie.
Wrong! Vietatea lingvistică nici n-a auzit de interlop, cică să i-l definesc eu!
Mă pun pe definit cuvântul care mă îngrijorează, încerc să dau numitor comun tuturor interlopilor despre care vorbeşte presa cu politicoasă reţinere, întreb un prieten, generalizez cât pot şi, când sunt aproape sigură că ştiu ce e ăla un interlop, adică îi vizualizez portretul robot - fălcos, ochi osândiţi la osânză palpebrală, seninătate pe muşchii mimicii, poate chiar exprimând amuzament obosit faţă de imbecilitatea conştiincioasă a reporterului care pune întrebări deranjante şi oferă spor de deranj, picioare în “X”, geacă de firmă, abdomen marcant, mers legănat, de marinar pe uscat, fiindcă uscatul se udă tot când vede muşchii lui… ce mă împinge necuratul?!
Să iau o pauză de la definit, să mă uit niţel pe realitatea net, să mă relaxez şi pe urmă să i-o dau p-aia greaua lu’ 123urban.ro.
Pe “realitateapunctnet” însă, se întâmplă nişte chestii…
Anume că ”doctorul oftalmolog” care l-a diagnosticat pe Gorbunov, primeşte azi, prin accepţiunea divină, un nume: Carmen Marin.
Ea, din interiorul moale al halatului alb, glăsuieşte aşa:
"Când vine la mine la consultaţie, eu nu ştiu că el cere să fie eliberat sau ajunge la medicină legală”…
Mai zice că e posibil să se fi înşelat în privinţa diagnosticului, dar eu deja nu mai sunt atentă la ce citesc, mă gândesc că, în sfârşit, profesionalismul strict specializat şi-a făcut ivirea şi în România, oftalmolog Carmen Marin (prezent!) işi face meseria cu abnegaţie, nu se încurcă în detaliul “pacient&cătuşe” ( oare de ce ?!), se uită cu luminiţa aia de la capătul tunelului direct în ochiul lui, în nervul optic, şi scrie pe hârtie, sub parafă şi semnătură, “Dg: glaucom, da’ nu e exclus să mă fi inşelat”.
Brusc, definiţia bună pe care o dădusem eu temenului de interlop, cade.
Dex-ul rămane cu ce credea el, 123urban îşi vede de muismele lui inofensive.

2 februarie, 2009

Un comentariu:

  1. Oferta noastră propusă pentru clienți în noul an este un angajament pozitiv și total, astfel încât lucrul cu noi vă oferă o asigurare maximă de a obține finanțare pentru că avem un rating A + în finanțare. Frank Împrumut Servicii (FLS) a lungul anilor a fost foarte evaluat ca fiind una dintre cele mai bune companii online, cu o rată a dobânzii mai ieftin. Dacă aveți nevoie de finanțare, nu ezitați să ne contactați prin telefon (+1-713-389-6778) sau e-mail: k.frankloans@gmail.com

    RăspundețiȘtergere