miercuri, 16 septembrie 2009

Gura păcătosului









Oricât ai fi de furios, de dezamăgit, de sictirit, nu poţi să nu remarci umorul involuntar şi infinit al micului Boc izvorât - în ceea ce-l priveşte - din necunoaşterea sensurilor cuvintelor pe care le utilizează.
Poate de aceea e aşa încântat că în viitor, un băiat cu bacalaureatul va fi, în mod obligatoriu, deţinătorul unui „certificat de competenţă de comunicare în limba română”. Ca să nu păţească ce păţeşte el.

I-auzi ce zicea în discursu-i triumfător despre cele trei legi care urmează a fi asumate de guvern:

“Aceste trei legi afectează viaţa românilor şi o schimbă în bine chiar dacă presupune luarea unor măsuri mai dure, dar corecte pentru 22 de milioane de români.”

Singurele sinonime logice în contextul în care foloseşte el verbul “a afecta” sunt: a impieta, a leza, a prejudicia, a îndurera, a întrista.


5 comentarii:

  1. Tare a fost si afirmatia "faptul ca nu sint multumiti(oamenii), dovedeste ca sint bune(legile).....

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamnelor, va contrazic, domnu' Boc are dreptate. Iata in ce fel:
    Pe mine m-a afectat forfetarul. Cele saiscinci de milioane pe care mi le cerea Boc ca forfetar m-au facut sa imi suspend firma. Chestia asta m-a AFECTAT.
    Dupa care am continuat sa lucrez la negru, iar banii pe care inainte ii dadeam la stat mi-au ramas mie. Chestia asta mi-a SCHIMBAT IN BINE viata. Prin urmare, chiar daca impresia mea a fost ca forfetarul mi-a AFECTAT viata, el de fapt mi-a SCHIMBAT IN BINE viata. Eu zic ca nu e usor sa inventezi lucruri care afecteaza oamenii si, in acelasi timp, le schimba in bine viata.
    Si pe mine m-a uluit marele adevar ca cetatenii nemultumiti sint o dovada a intelepciunii legilor. E un adevar atit de inalt, incit nu pot ajunge pina la el, cu mintea mea redusa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, Renata, Ina are dreptate, dar şi ricoşeele sunt valabile. Schimbarea în bine a vieţii Inei o va determina să-l afecteze aşa de tare pe Băse la vot, de să-i meargă fulgii.
    Glumesc, desigur, dar gluma-i amară, pentru că e vorba de prim ministrul ţării în care trăiesc. Dacă la cel mai inalt nivel avem parte de „afectări care schimbă viaţa în bine” şi de „Sulaina Cenăl”, ce pretenţii să mai avem de la copiii noştri?

    RăspundețiȘtergere
  4. Erată: ricoşeurile, nu ricoşeele. Ştiu că graba nu-i o scuză, aşa că îmi cer scuze pur şi simplu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu întîrziere, tuturor...
    Chiflele pe care le dă Boc ("perle" nu se pot numi)sunt la foc continuu şi sunt nenumărate.
    Am remarcat şi eu enormitatea aia, o lege bună nemulţumeşte pe toată lumea. Dacă merg puţin mai departe cu raţionamentul, o condamnare la moarte în masă, 22 milioane, care ar ucide pe toată lumea, e o lege ideală.
    După mine, Boc nu-i decât un sfertodoct căruia i-a luat Dumnezeu minţile, de bucurie că a ajuns unde a ajuns.
    Fericirea de-a te vedea undeva, sus, e direct proporţională cu certitudinea că tu, de fapt, aşa cum te ştii că eşti, n-aveai nicio şansă.
    Arivism, parşivenie, laşitate. Ăsta e Boc.
    Nici măcar marinarul nu-mi provoacă atâta scârbă ca el, fiindcă dacă marinarul e autorul moral al RĂULUI, Boc e călăul executant.
    Un biet amărât, complexat inclusiv sexual.
    Dar asta poţi spune şi despre ucigaşii în serie.
    Nu m-am aflat şi n-o să mă aflu niciodată în apropierea lui. Însă am certitudinea că miroase insuportabil. Nu ştiu în ce condiţii... dacă-l descalţi? dacă-l dezbraci? dacă stai prea aproape de el?
    Oricum , pute. A hoit.
    Vă doresc o seară plăcută şi vă cer iertare pentru o aşa deplorabilă intervenţie.

    RăspundețiȘtergere