marți, 24 martie 2009

Băieţii buni n-are noroc

renata
De săptă-luni, cred că deviza secretă a guvernanţilor noştri este : “Ce nu îl deşteaptă, îl face mai docil.” Asta, referitor la băiatul din popor, învăţat să iubească tot ce nu întelege.
Exemple? Vreţi exemple?
Bine.
Pe 1 ianuarie 2007, am intrat în UE. Aţi văzut cât s-a bucurat poporul? Ce şampanii, ce artificii, ce de sticlă spartă în Piaţa Universităţii, dar nu spartă golăneşte, ca în ceilalţi ani, când elemente turbulente, certate cu simţul civic, au tranformat centrul Bucureştilor în groapa de la Glina, ci spartă cu mândrie naţională, cu entuziasm ştiinţific…
Dacă l-aş fi întrebat atunci, în noaptea respectivă, pe un băiat: ” Tu ştii ce e aia UE?”, riscam un “Băi… vorbeşte frumos!” în cel mai fericit caz, în cazul opus mă puteam alege cu una peste bot.
Că-l întrebam, că nu-l întrebam, el era fericit că-şi intrase in UE.
Dacă l-aş fi întrebat pe acelaşi băiat: “Ai idee cum a fost cu aviara? Cum dracu’ mureau găinile pe capete, nimic nu-i stătea virusului în cale, decât nişte sereleuri bineintenţionate care ne spălau cauciucurile cu o zeamă dezinfectantă ce s-a dovedit, mai târziu, a fi apă chioară?”, el ce credeţi că mi-ar fi răspuns? Că avea Hoffmann la Roche prea mult vaccin Tamiflu pe stoc? Nu! Mi-ar fi zis: “Nu ştiu, că io m-am dezinfectat cu pălincă de când sunt. Hai, să trăim bine!”
Dacă l-aş întreba acum pe băiat: ”Ai idee de ce se bucurau ştiriştii asa de rău, când am câştigat punga cu petrol din Marea Neagră, dacă tot nu prea era a noastră?”, el nu mi-ar zice, zeflemitor: “Fiindcă ştiau că urmează desecretizarea lui Boc.”… M-ar privi acrit de cît sunt de pisăloagă, si proastă pe deasupra, dacă-mi pot imagina că petrolul se ţine la pungă.
7 februarie, 2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu