marți, 5 aprilie 2011

Atenţie, se stinge lumina! Cavoul pe partea dreaptă.

De la portar, la director de spital desfiinţat, toată lumea trăieşte o dramă. Lasă asta, cu strămutatul bolnavilor! Se rezolvă. Ce nu te omoară, te face externabil.
Personalul spitalicesc pus pe liber iese cu targa la înaintare, cum ies mămicile dintre maşini parcate, pe trecere pietoni, cu bebeluşul în cărucior, să-i impresioneze pe conducătorii auto.
Ne-am lăsat furaţi de spectacolul evacuării orizontalului perfuzat  şi-am uitat să ne întrebăm ce se întâmplă cu aceste lăcaşuri mai mult sau mai puţin sanitare.
Le dinamitează pentru a se reda terenul agriculturii?
Le face mall-uri, pârtii de schi, traseu de telegondolă?
Le face cămin de nefamilişti?
Nu.  Le face cămin de bătrâni.
Ăştia, pe care-i alergă cu patul pe rotile  după autoutilitară sau după dric, e clar că n-o să mai beneficieze. N-apucă.
Dar noi apucăm.
De ce “se îngrijeşte” guvernul Boc să amenajeze locuri pentru găzduit pensionari?
a)  că n-o să mai existe noţiunea de pensie: cine nu munceşte, nu trăieşte;
b)  că n-o să mai existe noţiunea de casă: cine n-a plătit întreţinerea pe cinşpe ale lunii, bâşti, la azil;
c)   că cine se încăpăţânează să sară de 70, intră automat în studiul clinic multicentric  - “Efectul duşurilor reci pe nemâncate timp de trezeci de zile, metodă, concluzii, succesuri.”

11 comentarii:

  1. Dureros, doamna, esti cam...macabra...

    RăspundețiȘtergere
  2. ...Concluzia poate suna, cu mirarea de rigoare şi cu nedisimulată admiraţie, cam aşa: ,, uite-a(l) dracului, nu moare/încă mai dă din picioare...''

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu, Neveule! Nu-s eu macabră, eşti tu cam departe.

    RăspundețiȘtergere
  4. Re-ule,
    Habar n-ai ce-aproape sunt, d-aia doare.
    Poate candva am sa-ti zic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Florine,
    am primit deja o observaţie, că aş fi macabră... Altminteri ţi-aş continua poezia: "Chiar! Se mişcă elegant./Pregătiţi-l de transplant!"

    RăspundețiȘtergere
  6. Neveule,
    Din punctul tău de vedere, dacă azi ai fi la Sighetu Marmaţiei, ai fi aproape.
    Din al meu, tot departe eşti.
    Dar nu geografic, ci prin percepţii şi giumbuşlucuri. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Te-am pierdut definitiv, Re-(a)o,

    Nu-mi arde de giumbuslucuri.
    Ma opresc aici, poate altadata mai mult ca
    tot n-ai priceput ce-am zis. Si nici n-am cum sa zic acum mai multe.

    RăspundețiȘtergere
  8. Neveule,
    "giumbuşlucuri" se referă la toată prestaţia ta publică, în spaţiul românesc. :))
    Diferenţa e că eu, în timp ce scriam postul ăsta, mă gândem: băi, e posibil să nu mai iau pensie!
    Iar tu, asemenea, te gândeai: băi, e posibil ca ĂŞTIA să nu mai ia pensie!

    RăspundețiȘtergere
  9. Categoric, te-am pierdut.
    Si cu prestatia si fara de dansa.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  10. pe mine tare ma intereseaza cine o sa puna mana pe cladirile astea, acolo trebuie cautat vinovatul din spatele mistretului de la Sanatate. stii de ce Renata? pen'ca din cate am observat cladirile spitalelor tocmai trase pe dreapta sunt recent renovate si asta cu inchiderea ma tem ca a fost un act cu bataie lunga , planuit de acum cativa ani.

    RăspundețiȘtergere
  11. Udrea vrea sa faca o smecherie, la comanda stapanilor din USA. Nu m-am prins inca despre ce este vorba in totalitate, dar imi este limpede ca batranii nu au si nu vor avea niciodata bani (pensii) pentru a plati cazarea in asemenea centre. Probabil ca vor sa-i scoata datori, si sa le ia si casele/terenurile, dupa care ii vor scoate afara daca tot se incapataneaza sa nu crape. Iar rudele care se bazau pe casele de la tara ca sa se retraga si sa supravietuiasca la batranete isi vor intoarce ura contra batranilor muribunzi, cand se vor trezi cu ei pe cap si fara mostenire.

    Cred ca voi apuca vremurile misto in care de ROMania se va alege PRAFUL, iar jegu' de populatie care l-a facut pe Base stapan pe destinele lor va fi facut scrum :) ! Enjoy the pain!

    RăspundețiȘtergere