marți, 26 aprilie 2011

Gata? Au trecut sărbătorile? Atunci po’ să fiu rea!


Alte cinci milioane de români sau poate tot alea care l-au votat  pe Realesu’, au decis care e cel mai talentat român. De fapt, s-a stabilit care dintre finalişti are cea mai acută nevoie de bani: un adolescent orfan. Excelentă alegere, mai ales că, din fericire, puştiul nu s-a prezentat numai cu problema lui socială pe scenă, a fost capabil să însăileze o prestaţie oarecum artistică, un fel de hip-hop patriotic. Ceva figuraţie îmbrăcată în  costum naţional stilizat în mod nefericit şi mult tricolor fâlfâind au contribuit la succesul lui total.
Fireşte, într-o altă ţară, concursul ăsta ar fi fost câştigat simplu de acel Valentin Dinu, spălător auto, care cântă atât de bine, încât pare că spălatul maşinilor e doar un hobby pentru el.




Update:
Clipul postat azi dimineaţă a fost retras din circulaţie "la liber". Ăsta e primul semn că un lucru bun costă bani. Am pus altul. Merită ascultat!
Update:
Merita ascultat, fiindcă You tube l-a retras şi pe ăsta...


28 de comentarii:

  1. A cîştigat povestea vieţii lui, nu el.
    În privinţa votului însă, doamnă, să mă ierţi! Cred în "votare" cît cred în Băsescu...

    RăspundețiȘtergere
  2. poti sa fi cat de "rea" esti tu de obicei. I like this )))

    RăspundețiȘtergere
  3. Te-am prins, madam!
    Imi dai un prognostic si pentru "Nora pentru mama"?

    RăspundețiȘtergere
  4. Matilda,
    Ştiu că e un joc de multinaţionale şi că votul e un alt joc.
    Dar nu m-am putut abţine! N-am vizionat emisiunea, m-am uitat pe net la finalişti, băiatul ăsta mi-a plăcut, mi-a plăcut că a crescut în trei apariţii cât alţii în ani, că cineva l-a învăţat să nu mai zică "mersi!", ca un chelner ci "mulţumesc!", mi-a plăcut că în finală avea sala la degetul mic, că emoţiile au devenit constructive, că nu venise să cerşească aplauze , ci să ia ce-i al lui, deja. Mi-a mai plăcut că a avut curajul să cânte STÂND JOS, ca un profesionist.
    Ce s-o mai lungim! Mi-a plăcut!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cody,
    Dacă aş fi fost cu adevărat rea, aş fi răcnit că nu poţi băga printre finalişti o copiliţă de 8 ani, fiindcă s-ar putea să-şi piardă vocea la pubertate, şi nici un adolescent întârziat în copilărie, care cântă ca o soprană de coloratură, fiindcă e posibil ca, într-o bună zi, cu întârziere, vocea lui să devină ceea ce trebuie să fie - o voce de bărbat, adică secreţia lui de hormoni masculini să intre pe făgaşul NORMAL. Păcat că în juriile astea nu intră niciodată un endocrinolog!

    RăspundețiȘtergere
  6. Zâzanie,
    în dorinţa ta de-a împărţi, cu satârul, lumea în alb şi negru, adică cine nu se duce duminica la biserică e păgân şi cine împarte pumni în stânga şi-n dreapta la pupat moaşte - e credincios, ai asimilat reacţia mea la O VOCE, O PREZENŢĂ cu acele emisiuni deşarte pe care tu le urmăreşti pe furiş.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ha, ha !
    Bag seama ai suportat cu stoicism in saptamana mare iar acu' iti dai pe fata toata galeata de venin acumulata.
    Sta-ti-ar sarmaua in gat si spanacul in mojar, principeso!

    RăspundețiȘtergere
  8. ... Cu doi de Sî, Zâzanie, când scrii "principessa"!
    Altceva n-am a-ţi reproşa.
    Mie, săptămâna care tocmai a trecut mi s-a părut normală. Nici mai mare, nici mai mică.
    Tu, probabil, ai făcut eforturi masive să pari o creştin-ortodoză practicantă, evlavioasă şi cu frică de Cel de Sus. De-aia ţi s-o fi părut mai mare. Mai deduc că n-ai înţeles nimic din titlu.

    RăspundețiȘtergere
  9. Stimata Renata, asa se intampla cand cel care hotaraste ceva este "poporul". Dvs ati dat un mesaj de vot in favoarea cuiva? Nu? Nici eu, nici sotia mea, nici rudele si prietenii apropiati. Au trimis SMS-uri manelistii si dorobantierii care nu pun pret pe 1.61 Euro. Asa ca nu talentul a trimfat, decat in masura in care consideram ca acel curent, Hip-Hop, scurs din mahalalele Manhatanului, este o arta. In plus, va rog sa-mi permiteti sa am retineri fata de corectitudinea sistemului de vot si sa cred ca este vorba de un aranjament de culise: Adrian Tutu a luat premiul (pestele), ceilalti finalisti vor lua Contracte (unditele)! ProTv-ul, societatile de telefonie mobila si Fiscul castiga in orice combinatie.
    Ar fi si o Morala in cazul de fata: daca nu vrem ca un talent indoielnic (cum a fost si cazul Basescu) "sa umfle" potul, atunci trebuie ca sa participam la vot!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ei, da, domnule Alm, n-am votat şi nici n-am urmărit emisiunea, doar finalştii, pe net, şi mi-am permis nişte păreri.
    Cei 5 milioane de semesişti au decis, în 2009, că Băsescu trebuie reales, fiindcă e singur împotriva tuturor. Acum au ales tot aşa, un orfan. Sigur că logica e forţată şi nedreaptă.
    Dar am observat că nu sunt singura care am simţit nevoia să zic ceva despre consecinţele acestui tip de divertisment, cu repercusiuni mai mari sau mai mici asupra unor destine.

    RăspundețiȘtergere
  11. Vlad Cel Groaznic26 aprilie 2011 la 23:12

    ROManii au ghiorlani.

    JEG.

    RăspundețiȘtergere
  12. Cu siguranta, cu cit discrepanta dintre ceea ce este/face si ceea ce ar putea fi/face concurentul este mai mare, cu atit dorinta publicului de a repara nedreptatea sortii (!) este mai mare. Ia sa se fi aflat ca acest Valentin Dinu e baiat de ministru (sper sa nu fie, am dat doar un exemplu), sa vezi cum ar fi iesit pe 14.
    Crezi ca ar mai fi cistigat Costel Busuioc concursul ala daca, in loc sa fie un biet muncitor venit LA CIRCA in Spania, ar fi fost un prosper patron de butic ? Ba, eu ma gindesc ca s-ar putea gasi unii care sa-i puna sa-si schimbe iute meseria, inainte de a incepe concursul, ca sa aiba sanse mai mari. Adica e vorba de RATING, ca s-o spun pe sleau !
    De fapt, imi pare ( ca si eu posa fiu rau, nu ?) ca tu insati aluneci pe panta asta cind pedalezi pe meseria lui de spalator de masini. Eu inclin sa cred ca el a cistigat pina acum mult mai multi bani din cintat decit din spalatul masinilor. Dar nici asta n-ar conta. La urma urmei, e vorba despre talent. Il are sau nu, si gata ! Daca nu, sa-i spunem « Romanii saraci/orfani/bolnavi/inalti au talent », ca sa stim o treaba.
    Dincolo de toate astea, trebuie sa spun ca pustiul mi-a placut foarte mult, desi eu as fi dat un alt cistigator : Iustin Ianau (de departe !!)

    RăspundețiȘtergere
  13. Vlad,
    iar eşti groaznic!
    De scurt, de data asta.
    Nu-s eu adepta festivalurilor de amatori. Totuşi câteva prezenţe mi-au atras atenţia. Mai era un puşti care scotea sunete onomatopeice în microfon (am uitat cum se numeşte genul muzical, că are un nume) şi făcea cât o orchestră. Avea, mai presus de orice, un simţ ritmic inuman de bun.
    Dar... să nu te plictisesc cu ce nu-ţi place. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Rădescule,
    Un concurs de amatori exact asta presupune: să fie concurentul altceva de meserie şi talentul pe care şi-l expune în public să constituie un hobby. Vezi cazul barmanului care era el barman şi făcea jonglerii cu sticle: aia era meseria lui, nu trebuia introdus în concurs. (nu l-am văzut, am auzit la alţii pe blog)
    Acuma, când vorbim de talent artistic, devine totul foarte complicat... Ce-l deosebeşte pe un pictor amator de unul profesionist? Liceul Tonitza şi Institutul N. Grigorescu. Dar dacă diletantul e mai talentat ca şcolarizatul?
    Fiindcă talentul e nativ, nu se învaţă. Dar se poate profesionaliza.
    În concursurile astea, la noi e ca în bancul ăla... Sună telefonul la circ, secretara răspunde, vocea de la celălalt capăt al firului zice aş dori să mă angajez la Circ. Femeia întreabă: ce ştiţi să faceţi?
    - Cafele, răspund la telefon şi...
    - Mulţumim, zice tot ea, nu mai avem nevoie de secretară!
    - Păi, da, zice vocea, DAR EU SUNT UN CAL!

    Vezi? La noi e pe principiul "dansează destul de bine pentru un paralitic".

    Băiatu' ăsta, Valentin Dinu, după care sunt eu căzută în freză, nu cânta "destul de bine pentru un spălător auto", ci cânta cu mult mai bine decât unii care se dau profesionişti. Să zic numai Trăistaru, la exemple...

    Iustin Ianău are, acum, la 15 ani, o problemă cu testosteronul care poate să treacă, în timp. Dacă va suferi până la urmă "schimbarea de voce" fiziologic normală, prin care trec adolescenţii spre a deveni bărbaţi, se alege praful de "coloratura" lui.
    Dumnezeule, pe mine m-a îngrozit! Nu cânta ca un tenor, ci ca o femeie. Ambitusul lui era împărţit clar în voce de copil, în registrul jos şi mediu şi la acute cânta în falset cu voce de femeie. Şi emisia sunetelor era alandala, şi dacă ar rămâne aşa, ar putea cel mult să studieze canto şi să joace în travesti, la operă... Dar de ce s-ar face un bărbat soprană de coloratură, când sunt femei înzestrate cu voce pentru asta?!

    RăspundețiȘtergere
  15. @Augustin
    p.s.: un băiet de ministru n-are nevoie de concursuri de-astea populare, ca să se afirme. Îi cumpără ta-su diplomă de conservator, formaţie, scenă, eventual spaţiu la tv şi se manifestă DIRECT hartist!

    RăspundețiȘtergere
  16. Vlad Cel Groaznic27 aprilie 2011 la 20:16

    Renata, ala nu e soprana de coloratura, cica ar fi contratenor ;) . In fine, daca vrea sa-si pastreze vocea, poate foarte simplu sa renunte la testicule :)

    Se vede ca majoritatea populatiei Pamantului are o apetenta pentru "tiganie", din moment ce asemenea mascarade au succes :( Astept cu nerabdare holocaustul Zombilor :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Vlad, te asteptam cu ceva proteste la "piata de asomare" a mieilor. Sau astia, daca nu latra ,n-au si ei dreptul la viata?

    RăspundețiȘtergere
  18. @Vlad
    Contratenor, zici?! Mie mi s-a părut soprană dramatică! Oricum, contra tenor nu e interesant. Dacă era contra guvern, poate!

    RăspundețiȘtergere
  19. Vlad Cel Groaznic28 aprilie 2011 la 11:09

    Eu sunt contra-băsist.

    Zazanie, obtine tu autorizatia si eu protestez si impotriva metodelor de sacrificare din ROMania ;) . Miei, oi, porci, vaci, gaste, etc - cat timp li se provoaca suferinta, eu PROTESTEZ. Este vorba de PROTECTIA ANIMALELOR - aici intra inclusiv practica barbara de a fierbe racii de vii! Poate nu stiai, dar in GB au fost sentinte "urate" pe tema asta ;) . Scoate capu' din mlastina basista si poate o sa vezi CIVILIZATIA (care mie mi-a placut, dar nu trebuie sa ma crezi pe cuvant).

    RăspundețiȘtergere
  20. Dom'le Vlad,
    Poate gasim o solutie de exceptie la legile protectie a vietatilor; care exceptie sa nu afecteze lupta-mpotriva termitelor, gandacilor de bucatarie, tantarilor, limbricilor...
    Ar mai fi da nu vreau sa umplu lista, dom'le.
    Al'fel, nica personal.

    RăspundețiȘtergere
  21. Si eu am asteptat sa treaca sarbatorile ca sa pot sa fiu ca de obicei, adica rea :) :) :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Mai Neveu-le, contra insectelor "daunatoare" exista aparatele cu ultrasunete care le fac sa se stabileasca in alte zone ;) , de exemplu.

    Cu parazitii e alta poveste - dar daca as sti ca limbricii sunt specie pe cale de disparitie, m-as oferi voluntar sa gazduiesc cativa refugiati :) . Si sa nu uitam ca multe dintre organitele intracelulare au fost candva "paraziti", deveniti simbionti si intr-un final complet integrati in organismul nostru (pentru detalii nostime vezi "Gena Egoista", R. Dawkins)

    Mai usor cu combaterea altor vietuitoare si mai mult interes fata de efectele cu adevarat CATASTROFALE ale suprapopularii umane ;)

    RăspundețiȘtergere
  23. Adica sa plimbam paduchii la vecina de la alt palier; halal solutie, dom'le Vlad:))))
    Catzaii nu-s pe calea limbricilor. Adica de disparitie.
    Io prefer sa ne referim numa' la catzelimea intraurbana fara stapan decat la suprapopularea umana;)
    Iar efectele nu trebe adresate pan' nu umblam la cauze;)

    RăspundețiȘtergere
  24. Vlad,
    "contra-băsistul" matale mi-a înseninat după amiaza, fiindcă am râs sincer, pe nepusă masă, ca la o poantă bună care este, măcar că-mi crapă capul de la norul care zace deasupra oraşului.

    RăspundețiȘtergere
  25. Theo,
    am observat! Dar nu eşti rea, eşti normală.Nici cu poza personajului n-ai exagerat. Deşi arată cumplit, arată exact cum este. Îţi imaginezi cum arată dimineaţa, la sculare, dacă în public arată aşa?
    Ăsta e un atac la persoană! N-avem voie să ne legăm de aspectul exterior al oamenilor, ci doar de cel interior. Dar dacă la interior nu e nimic, ne legăm şi noi de ce putem!

    RăspundețiȘtergere
  26. Ar mai rămâne gândacii de bucătărie, păduchii, ploşniţele şi lipitorile.

    RăspundețiȘtergere
  27. Ce-i cu astia din urma?! Unde sa ramana?! Nu putem sa-i lasam singurei, saracii, ca nu se descurca singuri!

    Stiati ca bietul gandac de bucatarie este o specie eminamente tropicala, care nu ar putea supravietui inafara arealul sau de bastina (remarcati "T"-ul) fara a trai in simbioza cu Homo Sapiens Sapiens?

    RăspundețiȘtergere
  28. Sunt foarte mulțumit de acest serviciu al acestei puternice clarviziuni. Dr. Edede, dacă treceți printr-un fel de atac spiritual sau afecțiune sau
    vrei să-ți recuperezi fostul soț sau soție? Dr. Edede THE GREAT este un medic tradițional pe bază de plante și spirituale care vă poate ajuta. Contactați-l pentru a vă ajuta
    rezolvați-vă problema gratuit pentru dvs. El are sediul în Marea Britanie. Detaliile sale de contact sunt adresa de e-mail: Ededetemple@gmail.com El este întotdeauna gata
    te ajută. este foarte puternic și poate rezolva orice fel de problemă mai jos. Vrei să-ți spui fostul iubit? Vrei să rămâi însărcinată? Vrei ca soțul tău să o facă
    te apreciez? Vrei să fii celebru sau bogat? Ai nevoie ca afacerea ta să crească excesiv? Ai nevoie de un loc de muncă? Ai nevoie de un soț? Ai un
    problemă în căsătoria ta? Contact: (Ededetemple@gmail.com) sau whatsapp +2348129175848

    RăspundețiȘtergere