duminică, 3 aprilie 2011

Marie Curie de Adunaţii Copăceni

Incitată acut de Ifim .
Cronic exasperată de publicaţiile care te învaţă, prin intermediul cititorilor, cum să vindeci TBC-ul cu feliuţe de slănină de porc crescut în gospodărie, sub oblăduirea redactorilor şefi.
Oripilată de mail-urile care-mi recomandă clisme cu cafea.
Întristată de pacienţii care intră în farmacie să-i verifice medicului curant cunoştinţele, pentru ca apoi să le râdă în nas, şi doctorului, şi farmacistului, că n-au citit revista Felicia.
Acrită de frizerii care-l interpretează pe Figaro mai bine decât Nicolae Herlea.
risc şi fac public următorul enunţ, cu valoare de articol ştiinţific:
PÂINEA PROSTEŞTE!
Argument ştiinţific: românii se află pe locul trei în Europa, după bulgari şi albanezi, la consumatori de pâine. 110kg/cap/an, faţă de 80 kg/cap/an, cât se consumă în UE.
Validarea argumentului ştiinţific: ne referim doar la consumul  fiscalizat de pâine.
Bibliografie: Tatăl Nostru – “pâinea noastră cea de toate zilele”.
Concluzii: Suntem varză!  Dar varza, consumată de trei ori pe săptămână în stare tocată şi crudă, ne fereşte de cancer. Consumată mai des,  în asociere cu coji de banane, ne vindecă de orice şi diminuează rata fracturilor  osoaselor lungi,  prin alunecare, în sezonul fără gheţuş. Dacă înlocuieşti scârbavnica fleică de porc cu peştele de apă dulce, fiindcă numai amatorii de sporturi extreme ar mai consuma peşte oceanic după Fukushima, te afli printre supravieţuitori.
Cei care trec pe roşu la oră de vârf, ca să nu inhaleze timp de două minute intersecţia.

25 de comentarii:

  1. Îmi iau inima-n dinți să salut această sănătoasă reacție. Nu că n-aș aprecia ceaiul de mușețel, dar nu-l consider un substitut eficace pentru antibiotice decît dacă mă doare nițel un dinte (nițe, am zis).
    Iubită doamnă, unde vă găsește omul la "locul de muncă"? dacă nu vreți să faceți chiar publică informația, adresa mea de e-mail e zoe.petre@gmail.com. Cu drag

    RăspundețiȘtergere
  2. Orice criză se tratează cu BOCănitură de iepure şchiop...

    RăspundețiȘtergere
  3. Adevar grait-ai! Credinciosi acestui adevar noi nu mai cumparam paine, mai ales ca am observat si alt fenomen, pe care nu stiu pe seama a ce sa-l pun: de ce mananci, de aia ai manca mai multa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Inseamna ca eu sunt un geniu, ca nu vad paine cu saptamanile!

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamnă profesor,
    v-am răspuns pe mail şi vă aştept. Cu o cafea, desigur.

    RăspundețiȘtergere
  6. Matilda,
    BOCĂnitura are atâtea efecte adverse, că mai bine rămânem netrataţi. Ni se administrează, vorba unui bun şi dispărut profesor al meu, sulfat de indiferenţă. Cu voia noastră, totuşi.

    RăspundețiȘtergere
  7. Crisia,
    blogul tău are o singură pagină? Eu nu am putut să umblu pe el.
    Poate că pun glutamat în pâine. Ăla te face dependent.

    RăspundețiȘtergere
  8. Vlad,
    tu EŞTI un geniu, cu atâta rezervă de genialitate, că un coltucel, acolo, o dată pe săptămână poţi să mănânci. Te anunţ eu când începe să-şi facă efectul şi te opresc. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Mătuşa Zâzaniei şi tanti Coca de la Iaşi au aflat că ţi-am stricat weekendul?
    Pentru dânsele, cred că e o veste bună!
    Bună seara!
    În ultima perioadă de vreme am mâncat foarte multă pâine!:)
    Da' Marie Curie de Adunaţii Copăceni ce părere are?

    RăspundețiȘtergere
  10. Ifim,
    bună dimineaţa!
    "stricat"?! Nu. Poate înviorat. Doamnele cu pricina au alte preocupări. Mai serioase.:)
    Cred că ai înţeles mesajul lui M. Curie de Adunaţii Copăceni: se revoltă şi ea, săraca, împotriva acestei invazii de texte pseudoştiinţifice care parazitează presa şi spaţiul virtual.
    De fapt, pâinea e nevinovată. :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Bre, nu cred că pâinea poate face mai rău decât moştenirea genetică. Ha? :D

    PS: Io folosesc pâinea ca "reglaj de inteligenţă". Cum simt că nu mă mai înţeleg cu lumea, halesc o franzelă şi instant vorbim aceeaşi limbă, he-he!

    RăspundețiȘtergere
  12. Tante Coca di la Iasi4 aprilie 2011 la 14:50

    Nu, cumatra Renato, ca io nu beu ce-ai, bre. Io am plamzili meli de la maiemea si taiemiu, nu mau pi mana la alde nepaotamea, CA sii cum teremnat ea facultatea, cu zabar di la fratimiu. Si dac nu erea inparatu, stetea sa vanza belete la stadion, cumatra.
    Asa uitete la ia ca apare si la ziear mancaoar maica! Inparatu sa traiasca cu forbaiforu maica!

    Lu cumatru Ifrim, ca io asam place satz zic, ias mai zicea sa nu sa ieie de matale casatz strice ziua ca draci mananca cu mini si nu sa satura!


    Bre, asta cu painea e o vorba digeaba. Ca daca sad sio tramb si ma gandesc driept va zic ca burta satula face capu puturos, asa ie.
    Si daca omu nare ce baga la pacatosa ca sa umpli burta atunsi incepi ca sa faca pi disteptu.

    RăspundețiȘtergere
  13. Blogul meu a suferit un accident despre care nu stiu ce sa cred. La un moment dat nici eu n-am putut ieri sa vad decat primul articol. Astazi vad ca se vede prima pagina intreaga, dar tot nu-i ok, ca mai era ceva in dreapta care apare jos de tot. Dubios!

    RăspundețiȘtergere
  14. Neliniştitule,
    aspectul ăsta, genetic, nu l-am cercetat şi cred că ai dreptate. Sunt unii care se nasc gata mâncaţi pâine, intoxicaţi cu pâine, din viaţa intrauterină. Vel Pitar scrie pe ei! De-aia, când se fac mari, intră în politică, acolo nu se bagă de seamă.
    Auzi, câte franzele trebuie să mănânci, ca să ai un dialog constructiv la ghişeele de relaţii cu publicul?

    RăspundețiȘtergere
  15. Cocule,
    nu-ţi iese schimbarea asta de sex şi pace! Şi nici moldovineasca matali nu-i chiar di la muma ei. :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Crisia, deocamdată văd că nu mai e nimic de văzut pe blogul tău! Întreabă un prieten! :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Cumatra, dijeaba ma bestelesti ca io n-am nica cu matale, vreu doar sa-i tiu parte lu nepoata Zazania di la Bucuresti ca tari mi-i drag di dansa.

    Sexu nu-l schimb cumatra. Raman tat la ala dimi placi cel mai mult;)

    RăspundețiȘtergere
  18. Mie-mi ies trebile astea şi fără să mă antrenez cu crutoane, mai ales la tantile de la Circa Financiară. :D

    RăspundețiȘtergere
  19. Bine. Când am nevoie, o să te solicit, Neliniştitule! Eu am un handicap ciudat: enervez tănticile care scot nasul printr-o potcoavă tăiată în geam, numai când le dau cu "bună ziua!" Poate fiindcă nu-mi cer iertare că m-am născut, exist, rezist şi, prin urmare, le deranjez?

    RăspundețiȘtergere
  20. Tocmai mi-am adus aminte o chestie pe care am citit-o demult şi mi-a rămas în cap definitiv şi ireversibil, ca ceva ce nu se demonstrează: trebuie să ai marea capacitate să te reduci la gradul fiecăruia de prostie. :D
    Bine, şi mai e şi toleranţa... :D

    RăspundețiȘtergere
  21. Aa!...
    O să exersez. Mâine,că am treabă la administraţia financiară. Te ţin la curent. Tu ţine-mi pumnii! :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Renata,

    Citind ce-ai scris mai sus, mărturisesc că mă simt mai deştept.

    RăspundețiȘtergere
  23. Florine,
    ştiam eu că nu eşti mâncător de pâine! Se vede şi din poză, nu numai din scris. :))

    RăspundețiȘtergere
  24. Lasa ca treci tu pe Wp si o sa vezi ce fericire e sa faci update si sa te trezesti ca dispari prin gaura de ozon cu toate cuvintele muncite pana atunci! Si atunci o sa :)) eu!

    RăspundețiȘtergere
  25. Nu imi place painea. Nu ma "inteleg" deloc cu carbohidratii (exceptie facand maltodextrina). Fainoasele sunt niste mizerii, ca sa creasca "stapanii" cat mai multi "oameni domestici" cu mai nimic :(

    RăspundețiȘtergere