marți, 17 noiembrie 2009

De ochii lumii



Aseară, mai devremior aşa, până ce nu apucase creierul să mi se coacerveze în faţa televizorului, adică mi-erau clare câteva elemente de bază, că verbul a şti face la masculin ştir, care e o buruiană comestibilă, lipsită de audienţă, în schimb, la feminin face ştire, care, cu cât e mai greu de înghiţit, cu atât ne lasă pe toţi mai gură căscată, apare prezidelu' în scenă, recenzând o carte.

La drept vorbind, n-am prea înţeles ce-a zis, dacă i-a plăcut sau nu, cert este că am ciulit urechile când a pomenit de SIFI.

SIFI ăsta s-a născut în 1935, în Italia.
Nu e mafiot, e tăticul producătorilor europeni de medicamente oftalmologice. Ca să zic aşa, are treabă exclusiv cu OCHIUL.
Cartea pe care o analiza cârmaciul tratează OCHIUL ŞI TIMPANUL. Care pe vremea primului nostru adevărat cârmaci se numea “Cooperativa Ochiul şi Timpanul”. De când ne-am civilizat şi noi, îi zice, mai americăneşte, “Serviciile”.

Dar n-are nicio legătură cu SIFI!

Chiar dacă pentru unii e ca o operaţie reuşită de cataractă şi pentru alţii e praf în ochi, chiar dacă pentru unii e bârnă şi pentru alţii pai în acelaşi sensibil organ, nu este, cu siguranţă, un produs SIFI!
Măcar că e steril!...

6 comentarii:

  1. Baselu s-a obisnuit sa citeasca SiFi-ul serviciilor referitor la altii; cind altii scriu SiFi despre el, ii devine cumva neplacut. Deh...

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am auzit de diagnosticul ăsta - SIFI -, dar am auzit ce deprimant e să fie cineva SISI. Sau, nu ştiu dacă mai grav, să fie SIFILITIC. În schimb, intuiesc cine va fi eroul unei poveşti Science Fiction, care va avea ca subiect principal o luuuungă călătorie pe mări şi oceane. O odisee în care un argonaut cu un singur ochi, cum îi stă bine unui adevărat om al mării, se va lupta cu fel şi fel de moguli ai apelor. În plin voiaj, din spuma mării va ieşi o balenă, cu pretenţii de sirenă, iar pe coada ei va scrie, că vaporul e în vrie...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu „SIFI” începe numele unei boli destul de răspândite în urmă cu douăzeci de ani, prin porturile bântuite de marinari chiori cu sau fără banda neagra de pirat pe ochiul beteag, beţivi şi dornici de prostituate blonde.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ina, e posibil ca Sifi ăsta, al Băsescului, să fie un curent care învolburează Sulaina Cenăl. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Florin Matei, să nu zicem hop până nu sărim!
    Matrozul are şanse enorme să rămână la ţărm. Trebuie să ne pregătim pentru ce-i mai rău, din păcate. La cât a "împrumutat" de la ministerele turismului şi tineretului, la cât i-o fi dat şi frati-su, cred că ultimul lucru de care duce lipsă sunt banii. Mi-e teamă că la ţară e capabil să cumpere voturile la bucată. Dar-ar Domnu' să mă înşel!

    RăspundețiȘtergere
  6. Florian,
    Acum, la rece, chiar mă întreb: cum dracu' i-a venit să zică "sifi"? Există o singură explicaţie: e prima oară în viaţa lui când se întâlneşte cu prescurtarea asta.

    RăspundețiȘtergere