marți, 24 noiembrie 2009

E-ternul feminin

S-a băgat toamnă peste tot, aţi observat?
E la liber!
Culoare-n frunză cât cuprinde, soarele-i rumeior şi flăcăiandru dimineaţa, la amurg e blajin şi resemnat, un fel de Soare cel Bătrân, domnitor incontestabil peste mioritica noastră glie. Nu-i aşa că “mioritica noastră glie” sună beton?
N-are Videanu borduri pe ştoc, câtă sintagmă am înmagazinat eu în ultimele zile!
De unde? De unde, de unde!...
Din catrenul lui Foarţă, ăla cu eternul feminin - “Doamnele vertijuri, doamnele deranjuri,/ doamnele invidiosincrasii mai au:/ unele văd roşu, altele oranjuri, /unele văd dublu, cestelalte blau., ăsta de-l citai acum, şi tot nu mă satur citindu-l...
Ce-mi place la el cel mai mult e că nu-l înţeleg.
Adică cum vine asta, „doamnele vertijuri, doamnele deranjuri, doamnele idiosincrasii”?
Mă minunam, mă incitam, mă cuprindeau fiorii, dar o exemplificare netă, pe net, nu găseam.

Noroc cu Roxania Iordache, graţie căreia am descoperit că se poate decodifica până şi catrenul ăsta, în sens invers acelor de ceasornic, şi anume:

Azi: „Hai să-i spun eu despre votul meu, al familiei mele şi al multor români: a fost PENTRU CRIN, pentru că merită, pentru că e altfel, pentru că ne reprezintă, pentru că e adevărat, frumos, curat, de dreapta.”

Ieri: „Crin Antonescu justifică pe deplin afirmaţia pe care am făcut-o aseară şi pe care o reiterez cu toată convingerea: este cel mai mare lider politic al României profunde postdecembriste, după Corneliu Coposu. Seniorul ar fi mândru de el. Ştiu asta, pentru că l-am cunoscut îndeaproape şi m-am bucurat de afecţiunea lui.Deci am toată autoritatea morală să fac afirmaţia că urmaşul lui Corneliu Coposu este Crin Antonescu. Pentru care îi mulţumesc.

Acum câteva luni: „Şi în raport cu monarhia, îl prefer pe candidatul Radu al României, candidatului Crin Antonescu, care, de când ţine să candideze la preşedinţie, afirmă că susţine teoretic monarhia. Care-i diferenţa? Diferenţa e de onestitate.
Ştiu, îmi veţi spune de ultimul sondaj Insomar, care indică mari şanse pentru Crin Antonescu. Pe moment. Şi poate şi pe viitor. Votaţi-l! Eu votez pe cine cred că poate duce România la o condiţie înaltă în Europa. Mă gândesc de câţiva ani la candidatura Principelui Radu la preşedinţie, în calitate de candidat unic împotriva lui Băsescu.”

Ei, aşa mai vine de-acasă şi domnul Foarţă! Unele văd „BAU!”. Pardon: „blau”.

19 comentarii:

  1. De parca pe tine te-ar scoate consecventa afara din casa!
    Ui' ce faci cu mine: odata imi vorbesti frumos, a doua zi ma balacaresti ca ultima chivuta.
    Are dreptate Foarta ala...

    RăspundețiȘtergere
  2. Am mai intrat pe blogul doamnei, cu link de la tine. Observasem ditirambii la adresa lui Crin...nu imi place. Nu imi place tendinta asta a noastra de a vedea mireasa- fata mare chiar si cind are trei copii.
    Dar catrenul lui Foarta e minunat, nu il stiam! Cit simt politic la domnu' Foarta, cu vazutul culorilor :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Şi dacă... Doamne fereşte...
    am da de bănuiala că avem de-a face cu...
    "Fiorosul adversar de paie"?

    "Aşadar… dacă vrei să câştigi în alegeri nu ezita să întri în ringul de box, dar ai grijă să citeşti atent scenariul meciului, şi mai ales, asigură-te că l-a citit atent şi adversarul din ring. Mai ales notele alea de subsol, la care nimeni nu se uită."

    Cam pe aici:
    http://elzapb.blogspot.com/2009/05/manipulantul_27.html

    Mai ştii?

    RăspundețiȘtergere
  4. Ei, eu mai ştiu, ElZap!... Şi exact la manipulantul tău mă gândeam.

    Da' femininul de la manipulant nu sună elegant.
    Şi, pe urmă, manipulantul de bază e ăla care CONDUCE TRAMVAIUL şi SERVEŞTE POPORUL cu transport în comun.
    Manipulantul de vârf e CONDUS de cineva şi-i SERVEŞTE interesele MANIPULÂND POPORUL, pe care îl conduce unde se cere, ca să i se dea lui, manipulantului, ceva.
    Roxana e manipulată de gonadele creierului ei, asta e absolut evident,dacă mai suportă şi-o manipulare moguleană, pe dedesubt, bafta ei să fie, dar pe mine mă deranjează cu două mărunţişuri: 1) schingiuie stilul scris în limba română cu propoziţii scurte şi imbecile, adesea pasibile de amendă CNA si 2)impune tot felul de idoli trecători, cu mâinile-n şold şi arma la picior, făcându-se vinovată de neconcordanţă nu numai cu propria ei memorie, dar şi cu propriile-i amnezii.
    Păi doamna cu pricina a fost jurnalistă şi a manipulat tramvaiul opiniei publice contra salariu la ziar.
    Vine o vreme, ElZap, când nepunerea virgulei între subiect şi predicat şi punerea cratimei acolo unde se cere, nu mai fac obiectul discuţiei despre talent jurnalistic, la niciun nivel.
    Dacă până şi caii se împuşcă, atunci când...
    Jurnaliştii de calibrul Roxanei, de ce ar fi năpăstuiţi?

    RăspundețiȘtergere
  5. Dacă nu ştiai poezia, Ina, iat-o!...

    "Doamnele au panglici, doamnele au franjuri,
    doamnele fionguri şi umbrele au:
    abajururi roşii, paraşut-oranjuri,
    de la Viena, Lipsca, Amburg si Breslau.

    Doamnele vertijuri, doamnele deranjuri,
    doamnele invidiosincrasii mai au:
    unele văd roşu, altele oranjuri,
    unele văd dublu, cestelalte blau.

    Şi-au adus pompierii, şi s-au dus de mînă,
    după apă pînă, pînă la La Manche:
    Stingeţi rujul! Puneţi la oenjuri frănă!
    Ochiul se închide,-al doamnelor etanş."

    RăspundețiȘtergere
  6. m-am bagat si io mai deunazi p-acolo. eram curios, ca ma trimisese un amic. ce sa spui, distractiv de tot :)))
    in afara de "ars poetica" din comentarii, mi-a placut la nebunie cujetarea unuia. cica: "eu am, asa, o afinitate cu bunul simt" :))))
    altminterea, textele sunt cu-adevarat e-tern feminine :) da' nu tre' sa ne preocupe consecventa prea mult, ca nu mai e la moda. pina si Brucan zicea ca "numai boul e consecvent", nu? :))

    RăspundețiȘtergere
  7. "Nici prea-prea, nici foarte-foarte
    par şi cele care strâng
    trefle [♣], - ca să şi le poarte
    la reverul drept ori stâng;
    sau, în nu-ş' ce zi din an,
    să şi le strecoare-n sân
    ca pe-un verde talisman
    norocos, cules din fân;
    doar că fetelor treflate
    nu le prea surâde surul
    ploii, toamna, trefilate
    dintr-un caier sur ce,-azurul
    uzurpându-l, - în tristeţe
    le cufundă, pic cu pic...
    (De-asta, fetelor isteţe
    nu le pasă niciun pic.)"

    RăspundețiȘtergere
  8. underdogule,
    intri rar aici, dar când vii, faci ravagii.
    Cu logica, discursul succint, umorul - în ultimă şi primă instanţă.
    Ciutacu ajunge la sute de comentarii semnate de disperaţi, pe postare.
    Îngăduie-mi să mă bucur de numai câţiva interlocutori, de calibrul tău şi-al celor câţiva obişnuiţi ai locului. :))

    RăspundețiȘtergere
  9. ElZap,
    pe-asta n-o ştiam!
    E tot Foarţă, după ritm, rimă, tehnică...
    Mă înşel?

    RăspundețiȘtergere
  10. ElZap,
    mai ştii?
    "De la Berlin venea berlina
    si indigoul, de la Ind;
    iubea Marcel pe Albertina
    si era tare suferind;
    si ne-a cuprins indiferenta
    si-a mai pocnit cate-un balon;
    sclipeau faiantele,-n Faenza
    si baionetele,-n Bayonne"...

    Mai ştii? :)

    RăspundețiȘtergere
  11. "Domnişoarelor cu multe
    romburi roşii sau carouri [♦]
    le plac tonurile-adulte:
    griuri şi, mai rar, marouri,
    fiindcă nu se murdăresc
    repede, cum celelalte.
    Ele, când se mai măresc,
    nici prea scunde, nici prea-nalte
    nu se fac, - întreaga viaţă
    rămânând pe-un aurit
    drum de mijloc, şi la piaţă,
    şi când un neaiurit
    soţ îşi iau... Şi,-apoi, povestea
    li se deapănă opac.
    Cu pragmaticele-acestea
    n-aş putea să mă împac."

    RăspundețiȘtergere
  12. Încă mai ştiu...

    "se rasfrangea-n oglinzi de dama
    blazarea noastra cu blazon,
    iar nu in sclipitoarea lama
    de baioneta de Bayonne."

    RăspundețiȘtergere
  13. Eşti iremediabil, ElZap!
    Să mă limitez la "Qwertzuiopa"?
    ..." e(ra) gama
    blondelor dactilografe
    ce purtau, in par, agrafe,
    ca sa-l prinza,-n el, pe Kama"

    O, şi când te gândeşti că eu mi-am instalat o tastatură QWERTZUIOPA", pentru diacritice!

    RăspundețiȘtergere
  14. "Domnişoarelor de după
    cele de până acum,
    inima li-i as de cupă [♥ ]
    decupat dintr-un album
    vechi, cu spiriduşi şi zâne
    pentru care orice zi e,
    prin pădurile păgâne,
    un prilej de poezie,
    cam dulceagă şi rozé,
    ce se deapănă ca vata
    cea de zahăr, - până e
    feeria noastră gata,
    când domniţele suspină...
    Şi-şi aşteaptă,-n ceasul dalb,
    câte-o tânără despină
    Făt-Frumosul, pe cal alb."

    RăspundețiȘtergere
  15. "
    ...

    suspinîndele copile
    scriu e-mail-uri peste tot,
    iar acelea care pot,
    SMS-uri, pe mobile,


    care nu răspund încet
    ca pe timpuri, ci-ntr-o clipă...
    Dragostea se înfiripă
    ideal, din chat în chat."

    RăspundețiȘtergere
  16. da, sunt destui nostalgici, care, fara ca de fapt sa realizeze, cred inca in prostia aia de pe vremuri cu "transformarea cantitatii intr-o noua calitate". :)

    RăspundețiȘtergere
  17. underdogule,
    transformarea de care aminteşti e valabilă...în cazul nevrozelor. Cantitative şi calitative. :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Uitasem de zăltata asta, al cărei blog nu l-am mai frecventat după ce ne-am bălăcărit ca la uşa cortului. Motivul bălăcărelii a fost faptul că nu pierdea nicio ocazie să îl denigreze pe Crin Antonescu. Iată ce scria în primăvară:

    „Crin Antonescu nu-mi inspiră încredere. Am rezerve cu privire la caracterul lui. Nu mi se pare sincer, şi am şi date în acest sens. Este educat şi inteligent, dar o inteligenţă rece, egocentristă. Este discursiv şi retoric. Nu are acţiune. Nu are amplitudine. Nu cunoaşte arta guvernării. Nu cunoaşte politică externă. Nu are cunoştinţe la nivel internaţional şi nici regii, nici preşedinţii şi primii miniştri, în general, personalităţile politice nu-l cunosc. Nu are strategie pentru România. Ar avea enorm de învăţat şi nici n-are timp, şi oricum n-are calităţile necesare, în orice caz, ele sunt incomparabile faţă de calităţile lui Radu al României. Discursul lui Crin Antonescu e distant, abstract, arogant.”

    Dacă tot mi-ai amintit de tanti deontoloagă, cred că mă voi duce să-i las un răvaş de felicitare. Mare om, mare caracter, parol.

    RăspundețiȘtergere
  19. Florian, îţi ţin pumnii!
    Până la urmă. Roxana e o glumă. Ca şi Băsescu.
    Dar uite ce greu iese la spălat!

    RăspundețiȘtergere