duminică, 8 noiembrie 2009

Pădurea lui Andrei

Sinceră să fiu, deşi mă dau în vânt după filme horror, mi se face rău de câte ori îl văd pe Andrei.
Ăla din reclama cu veveve ţara lui andrei punct ro, care zice că vine din viitor şi arată ca un moroi, cu lumina pusă de jos, cu ochii ca două văgăuni şi cu un fel de basc ecumenic pe cap.
Cum apare sumbrul tovarăş băscuit, cum dau pe alt canal.

Nu ştiu care deştept de la Ogilvy a intuit că, dacă ni-l înfige brusc în ecran pe omul ăsta negru de respiră greu, cu bezna în spate, după ce ne trece sperietura, o să reciclăm peturi de dragul lui.

Azi am intrat totuşi pe site, să mă lămuresc, să văd cine e Andrei şi ce vrea el. De ce Andrei şi nu Gheorghe? Parcă totuşi Gheorghe sună mai neaoş.

Mi-am luat ţeapă.
Nu e niciun Andrei acolo, e doar o doamnă cu ochelari, de la Petrom, care spune că “să facem totul” şi eu deja ştiu că asta înseamnă “staţi liniştiţi la locurili voastre”, nu e nimic de făcut.

Mai pe urmă e o poză cu Mona Nicolici. Dai click pe ea şi prinde glas. Bate câmpii graţios tot despre ţara lui Andrei. Neconcludent.

Apoi e un tip care zice şi el despre responsabilizat şi ne îndeamnă să ne înregistrăm “ca şi cetăţeni” ai ţării aceluiaşi cumplit Andrei. Asta mi s-a părut foarte distins: “ca şi cetăţeni”.

În fine, am găsit şi esenţialul: Petrom plantează copaci.
Parcă-mi sună cunoscut.

Cine mai zicea că plantează copaci şi-şi făcea reclamă pe bani grei?

S.C.Roşia Montana Gold Corporation S.A. Care după ce plantează copacii, are de gând să dinamiteze patru munţi ca să facă un lac de 600 de hectare, pentru decantarea a 214 milioane tone de steril tratat cu cianuri.

Aha!
De-aia nu-mi plăcea mie Andrei.
Că nu vedeam pădurea de el.

9 comentarii:

  1. Vind ieftin becuri "de-o suta" pentru iresponsabilii care sint dispusi sa distruga planeta ca sa nu-si distruga ochii.
    Stoc limitat.

    RăspundețiȘtergere
  2. In urmă cu ceva ani, găseam în cutia poştală nişte răvaşe în care scria să le copiez de trei ori. Alternativa era că voi fi supus nu mai ştiu căror pedepse groaznice. Textul răvaşului era ceva în legătură cu Sfântul Andrei.
    Trecerile la nivel cu calea ferată, unde se storcesc tot mai multe maşini, cu conţinutul lor cu tot, sunt păzite de cruci ale Sfântului Andrei.
    Tipul ăla din reclamă o fi chiar Sfântul Andrei, venit să mai facă nişte victime, din rândul persoanelor bolnave de inimă.
    PS Glumesc şi eu, Renata, doar e duminică. Cam morbidă glumă, dar se asortează cu reclama.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ina,
    Din nefericire şi din fericire totodată, noi nu vom apuca sfârşitul planetei.

    N-am citit încă un articol în vreun ziar despre salvamontişti şi ecologişti tineri care fac câte-un traseu şi-l curăţă de gunoaie.
    Dar eu i-am văzut. De multe ori.
    Fac asta, probabil, conştienţi că trebuie s-o facă cineva si pe-asta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine ai venit, Florian!
    Nu-i morbidă gluma... Uitasem de crucile sfântului Andrei.

    RăspundețiȘtergere
  5. Renata,

    Cu mult mai simpatică mi se pare figura lui Piedone, din articolul anterior. Fii mărinimoasă cu Andrei ăla, e un actoraş de duzină, iar panarama aia de spot e rolul vieţii lui.

    RăspundețiȘtergere
  6. Florin,
    n-am nimic cu actorul. Personajul mă supără.
    Induce teama. Ca şi sloganul lui B. "de ce le e frică..." La fel ca şi isteria virală.
    Două stresuri subliminale şi unul pe faţă.
    Pentru o singură toamnă, e cam mult.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bine te-am regăsit din nou, Renata. Spun „din nou” pentru că ţi-am mai dat o dată bineţe, la precedentul post.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am citit acum, Florian!
    Un salut de două ori nu ucide pe nimeni.
    Dimpotivă! E psihoterapie curată. Ne ridică tonusul, şi aşa destul de buimăcit de evenimentele cotidiene. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Tara lui Andrei

    Mogul semet cu mari averi,
    Iobag umil, suflet frustrat,
    Asa-i in Tara lui Andrei:
    Primul se-mbuiba in placeri,
    Al doilea - la voluntariat!

    Intoxicare si venin,
    Indocrinare si combat,
    Asa-i in Tara lui Andrei:
    iRealitatea e un chin,
    Antenele sunt de rahat!

    Cat au putut ei au furat,
    Si-au pus in conturi mari averi,
    Acum vor doar voluntariat...
    Ei nu dau bani daca le ceri!

    Pe Internet e verde-n jur,
    Sute de site-uri au deschis,
    Asa-i in Tara lui Andrei:
    Verdele nu-i un verde pur,
    E verde toxic, de Paris!

    de Andrei V. Cucurenciu

    RăspundețiȘtergere