sâmbătă, 6 februarie 2010

Misoginismul feminin

Nenea Cosmos a scris ceva despre feminism .
Cu obidă.
Bine, cu obidă simt eu că a scris, fiindcă el crede că a scris cu detaşare, cu „na, d-acilea!”, echivalentul lui „poftiţi, vă rog!”

De când i-am citit eseul, mă râcâie să zic şi eu ceva despre feminism, mai ales că bărbaţii nu se pricep la simandicoşenii de-astea.

Poate nici ăsta nu e adevăratul motiv, poate iritarea mi se trage dintr-o emisiune tv pe care am urmărit-o azi, până la un punct, despre femei în politică.

Cum apar doi, trei politicieni cu dres şi tocuri înalte la o dezbatere, indiferent care ar fi tema, cumva se aduce vorba despre discriminarea femeii în politică. Măcar aluziv.
Dacă e să dai crezare, aproape toate neajunsurile ni s-ar rezolva, dacă ar fi mai multe femei în politică.
Mai multe?
Câte?
Nu ni se spune, dar să fie mai multe decât sunt.
Azi, fructul din vârful ornamentului de frişcă al discuţiei a fost că femeile sunt mai puţin coruptibile ca bărbaţii.

Ajunsă la punctul ăsta, m-am îmbrăcat şi-am plecat după ţigări, în culmea enervării.
Vasăzică eu, care, ca orice plătitoare constantă de impozite şi stipendiată în firme mici şi mijlocii, am oferit atenţii nenumărate, răsuflând uşurată că persoana unde trebuia să duc darul e femeie - deci plaja de cadorisire se lărgea spectaculos, de la flori şi bomboane fine, trecând prin bijuterii şi parfumuri, până la opere de artă (să sperăm că a auzit de autor) - trebuia să înghit gâlma cu incoruptibilitatea...
Hai şi haida-de!

Mai bine ies acum, până nu se pune de cod galben, viscolind uşor...

M-am întors!....

Nu ştiu ce cred feministele că e feminismul, dar eu cred că întreaga lui filosofie se concentrează în replica şoricelului din bancul în care elefantul îl întreabă: „Tu nu te uiţi la tine cum arăţi?” şi micul rozător zice : „Da, da’ eu am fost şi bolnav!”

Fiindcă femeile se deosebesc fizico-chimic de bărbaţi, oricât de George Sand s-ar da ele.

Fiindcă Demi Moore, în „Indecent proposal” - determinând un bărbat care începuse prin a o negocia ca pe un obiect, să sfârşească tratând-o ca pe o pesoană - a fost mai feministă decât avea să fie, ceva mai târziu, rasă în cap şi jegoasă, în „G.I.Jane”, împuşcând oameni mai bine ca soldaţii subordonaţi ei.

Fiindcă au decăzut o mulţime de profesii în lumea asta, doar fiindcă femeile, neputând să le facă faţă, au încercat să le coboare la nivelul posibilităţilor lor.

Fiindcă eu îmi detest meseria – când aş putea s-o iubesc! – doar fiindcă femeile au decis să-i pună lui Galenus o tarabă dinainte.

Aşa că, mă declar prima femeie misogin convins.
Aderă careva?

7 comentarii:

  1. ihi, eu, da. Citisem si eu aseara textul lui Nenea- ce mi-a placut aia cu "proastelor, acu' muncim amindoi ca sa platim facturile pe care inainte le platea doar masculul"- ma rog, zice el acolo asa ceva, in stilul ala al lui.
    Ai avut si tu dreptate, vorbind despre femeile carora viata le impune independenta financiara (femei care, inainte de miscarea feminista, ar fi ajuns prostituate sau cersetoare).
    Eu zic ca adevarul e undeva la mijloc. Eu nu as suporta sa fiu o femeie "de cratita". Nu am copii, nu am indeminare (nu ma pricep la cusut, goblen, crosetat, tricotat etc.)si imi place meseria mea. Dar enuntul ca lumea a evoluat astfel incit sa saracim toti, laolalta e foarte adevarat- si Nenea are meritul de a fi spus in gura mare acest adevar. E genul ala de adevar simplu pe care-l recunosti dintr-o privire, fara a-l fi gindit vreodata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Stai niţel, Ina!
    S-o luăm treptat. Ce e o femeie de cratiţă? Care stă toată ziua în bucătărie sau care găteşte gustos în minimum de timp?
    Goblen, trico-mileu nu ştiu. Da cos, nene, de stă mâţa în coadă! Cos de mână, ca maşina de cusut, fiindcă nu ştiu să pun aţă pe suveică, nu ştiu să trag tighel dublu,nu ştiu să surfilez mecanic.Făceam toate aste manual, când nu aveam net, ca să nu trec pe Prozac.
    În rest, semănăm.

    RăspundețiȘtergere
  3. HAHAHA ! Femeile sunt incoruptibile ? Deci Elena Udrea, Ritzi şi Eba sunt sfinte !

    RăspundețiȘtergere
  4. Aceste cuvinte din urmă, tu le-ai scris, Matilda, nu eu!

    RăspundețiȘtergere
  5. Recunosc, îmi asum, etc... :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Prostamol uno, e simplu sa fii barbat! :)))))

    klaus

    RăspundețiȘtergere