joi, 11 februarie 2010

Urgenţe şi nedumeriri

Niciodată n-a fost România o ţară mai ocupată!
Mă refer la diverse trebi pe care le are de rezolvat începând cu anul acesta, nu la cine ştie ce cotropiri duşmane.

Tocmai acum, când avem Criza pe cap, FMI-ul, pandemia declarată de OMS, o iarnă de excepţie care ignoră orientarea spre încălzire globală şi multe alte belele dintre care Boc-premier nu e chiar cea mai mică, deşi aşa pare, s-au ivit câteva urgenţe fără precedent.
Prima ar fi să înţelegem că NU SUNT BANI.
În sine, propoziţia e simplă, din toate punctele de vedere, chiar si gramatical. Citită însă de milioane de inşi care-şi plătesc taxele către buget la timp, enunţul devine prilej de întrebări sâcâitoare, care mai mult încurcă lucrurile decât să le clarifice.

A doua ar fi să aceptăm că, imediat după interzicerea drogurilor uşoare, conform unei liste care s-ar putea modifica zilnic, dacă va fi nevoie, este imperios necesar SĂ INTERZICEM PENSIONARII. Ăsta e un proiect relativ simplu de realizat.
Tagma pensionarilor nesimţiţi şi puturoşi, care trăieşte doar din pensie, care n-a fost capabilă să-şi asigure la bătrâneţe un venit decent, eventual obţinut din vânzări anterioare, va fi redusă la tăcere, jonglînd cu raportul vârstă pensionare/speranţă de viaţă care trebuie să devină unitar. Creşterea valorii numărătorului se obţine simplu, printr-o H.G. De micşorarea numitorului se ocupă sistemul sanitar şi al asigurărilor de sănătate, şi nu de ieri, de azi.

A treia urgenţă pe ordinea de zi e CATEDRALA MÂNTUIRII NEAMULUI, care trebuie începută musai în vara lui 2010.
Până să mă decid ce ne caracterizează, de fapt, ca neam - ipocrizia sau megalomania tipică celor rupţi în coate, aş vrea să înţeleg de ce era obiectivul ăsta atât de vital Bucureştiului, încât nu putea aştepta vremuri mai bune?

Ştie cineva să-mi spună?

23 de comentarii:

  1. Trebuie o Catedrala a Mintuirii Neamului, mai Renata, scuza-ma ca ti-o spun asa, direct. E necesara- si inca repede de tot. Pai, cind ti-ai programat atitia muribunzi in urmatorii citiva ani, cum le asiguri mintuirea altfel decit in grupuri mari, organizate? Crezi ca bisericile si bisericutele care au napadit locurile de joaca, parcurile si parcarile patriei in ultimii douazeci de ani fac fatza la atitea suflete care trebuie mintuite rapid? Gindeste-te putin, te rog, inainte sa scrii texte tendentioase!

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am gândut, Ina!
    M-am gândit la careul de popi care se plimba cu telescaunul în interes de serviciu, peste pârtia de schi.

    RăspundețiȘtergere
  3. da! Ei bine, da, de trei ori da! Iata o dovada de initiativa, de creativitate, in domeniul mintuirii! Ii mintuim si din telescaun! Unul nu scapa nemintuit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Citindu-te mi-a ouat creierashul o intrebare...Cu ce gandeshte bocul?

    anca mica

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca le-a intreat unora in cap ca ar fi buricu religiei crestine; cica multe dovezi arheologice ar atesta acest ...buric intre Carpati, Dunare, Pontus Negrus, si alte alea.
    Nu cred ca-i vorba de megalomania celor rupti in coate cata vreme vine de la unii care nu duc lipsa.... Nu stiu cine vine cu banii la asa o constructie dar BOR-ul ar trebui sa finanteze lucrarea in intregime pentru ca altfel gubernarea amestecata cu beserica nu miroase a bine.
    Ori o fi vreun nou filon de lovele pentru dom premier si gashca sa, cine stie?
    Zic si eu chit ca n-am cetit nica despre asta in ultima vreme.
    Stiam numa' ca e vorba sa se ridice o catedrala uriasa, doar atat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dacă, prin absurd, am putea confisca toate averile obţinute prin jaf, în aceşti douăzeci de ani, am putea construi:

    - câte o catedrală în fiecare din marile oraşe ale României;
    - am termina de zugrăvit Biblioteca Naţională;
    - am fi terminat Muzeul de Istorie care a fost transformat pe rând în Casa radio, mall, iar mai nou în moloz.

    Le-ar rămâne celor ce ne conduc mulţi bani, ca să treacă pe la oftalmologie, ca să se trateze de orbul găinilor.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bocul gândeşte cu ciocul, anca mică...
    Ciocul pantofilor lui "bot de raţă", de care nu se mai desparte. Simbolul bună-stării cocalarului.

    RăspundețiȘtergere
  8. Hai-Hui,
    Catedrala se construieşte pe un teren CEDAT bisericii, de către Stat. Pământul acela a fost obţinut prin jaf, prin exproprieri,prin demolarea unei zone frumoase a Bucureştiului. E uşor să faci cadou ceva obţinut prin furt.
    Dincolo de ororarea arhitectonică pe care o au de construit, Catedrala va fi un alt sistem de sifonat bani din banii noştri, în doar câteva buzunare.
    Furtul va funcţiona pe verticală, aşa cum funcţionează pe orizpntală, la construirea autostrăzilor noastre care nu există.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu cred, ElZap, că cei ce ne conduc suferă de orbul găinilor. Cred, dimpotrivă, că au o vedere de vultur cu apucături de coţofană.

    RăspundețiȘtergere
  10. Mda...
    Ca daca inaintasii nostri ar fi gandit ca voi n-ar mai fi existat Notre Damme nici Sacre Coeur si nici chiar Sagrada Famiglia.
    Dar noi doua mai vorbiram despre subiectul asta si au iesit scantei. Remember?
    zazania

    RăspundețiȘtergere
  11. @zazania

    Nu cred că suntem atât de săraci încît să nu ne putem permite o catedrală, care este în ultimă instanţă un semn care doevdeşte că noi am trecut pe-aici.

    Nu sărăcia ne omoară pe noi, cât mai ales prostia şi hoţia.

    Numai cu "surplusul" oferit moca pentru Bechtel am putea construi câteva catedrale.

    Ca să nu vorbesc prostii, în Financiarul se scrie negru pe alb:

    http://www.financiarul.com/articol_11545/tronsonul-comarnic-brasov-mai-scump-decat-autostrada-bechtel.html

    se afirmă că "pretul pe kilometru ridicandu-se la 57,4 milioane de euro".

    Păi... să începem cu începutul.
    Şi ăsta e doar un mizilic, pe lângă alte tunuri.

    Şi ne mai mirăm că am pus la pământ o clădire care era gândiră pentru a fi un muzeu? Muzeul României.

    Să fim fericiţi că Udrea stă în Aula Academiei.

    RăspundețiȘtergere
  12. Remember, Zâzanie!
    Numai că catedrala în formă de potir care nu e nici mare, nici mică, e doar cât trebuie, ca să mai grămădim un ban deoparte, de partea guvernării şi-a bisericii, fireşte, E URÂTĂ CA PORCUL!
    Adică nu e nimic, nu e domul din Milano, nu e nicio notrîdam, e o porcărie care nici de-a buşilea, în faţa Voroneţului, nu sta-va vreodată.
    E o construcţie mediocră , de gust îndoielnic, care va acapara pământuri ce aparţin unor particulari dezmoşteniţi, de către Stat.
    Dacă ai de gând să-mi explici cum că drumul spre Dumnezeu trece printr-o căsuţă sau printr-o căsoaie, abţine-te!
    Pe mine, ipocrizia abordată ştiinţific nu mă preocupă. Câtuşi de puţin! Niciodată.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cum o sa fie urata, Bobo?
    E doar o biserica ortodoxa !
    Are dreptate ElZap: la cati bani s-au paraduit pana acum , catedrala e un mizilic.
    Iar constructia ei ar putea dura douazaci de ani . Sagrada se tooot construieste de un secol!
    Nu inteleg de ce te impacientezi asa. Inteleg ca nu-ti plac popii, nici mie nu-mi plac doctorii dar tot apelez la ei daca e cazul.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ca sa nu pierd vrema cautand, are cineva fun link cu macheta besericii de vorbim de ea?

    Daca ar fi sa ma strofoc si io cum ca daca si de ce si cum despre beserica asta, as zice ca orice edificiu care a dainuit peste vremi s-a ridicat cu furaciune MARE de la cei aveau locurile respective, sugere de lovele din buzunaru contributorului si desigur interese meschine ale gubernelor si fetelor bisericesti.
    Imi pare ca diferenta intre atunci si acum este de imfrormarea maselor (a nostra) si de libertatea noastra de fi alde gica contra.
    Fara ofensa pentru Renata si scriitura de fata, dar astia suntem si trebe sa cautam a fi mai practici. Adica sa ne (citeste va) doara-n *ur de ce face bocu traienitu si gasca si sa ne vedem de cum ne umplem buzunaru si camarile personale si proprii. Cmaruta de la mansarda sa ne-o umplem cu cateo uitatura pe viu la notridam, pisa ori la fun vatican fara sa ne-ntrebam cine a plans cand s-au facut ele;)

    Oricum pe zazania tot nu poci s-o suferesc(!) pentru ca mereu ne-o supara pe Renata, gresesc?

    Uite, eu fac rar, numa' asa cateodata ca sa nu fiu de-acord cu dansa ca n-are farmec;)

    RăspundețiȘtergere
  15. Zazanie, nu se sustine comparatia intre catedralele catolice si cele ortodoxe. Ortodoxismului i se potrivesc bisericutele, iar catolicismului catedralele (ElZap, explica tu asta, te rog! Sint sigura ca stii ce vreau sa zic si ca stii sa explici frumos).
    Si-apoi, chelului ii trebuie tichie de margaritar...Eu zic ca ne-am mai putea ruga fiecare pe la bisericile existente- si-asa prea multe- si sa ne nemurim in sens national printr-un muzeu colosal sau un mare palat cultural, o Opera Nationala etc.- de ce "aia" au putut face un Guggenheim, sau Opera din Sidney- de exemplu?
    Noi tocmai comasam scolile si trimitem copiii la scoli aflate la 3-4 km, dar nu ne mai putem lipsi de o ditamai Catedrala...Hai, ce dracu, Doamne iarta-ma!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ete,na,Ina!
    Pai Sfantul Isaac, Biserica Sangelui Varsat, Sf Apostoli Petru si Pavel din Sankt Petersburg nu sunt ortodoxe?
    Are dreptate Hai Hui: n-o sa gasesti nici un edificiu cladit altminteri decat pe "lacrimi, sange si sudoare"(Vorba lu' nea Jiji"

    RăspundețiȘtergere
  17. Hehe, uite cum ma bagai pe sub pielea Zazaniei:))

    Acu sa vaz cu o scotz la liman cu Renata ;)

    RăspundețiȘtergere
  18. @Ina

    Orice lucru poate avea un început.

    Chestia asta cu catolicismul e doar o vorbă aruncată aiurea. Un slogan care nu demonstrează nimic.

    Dacă nu era Mohamed biruitorul, poate că judecam pe dos.

    http://www.trilulilu.ro/razadelumina/a09acd77519d7f

    "Şi ce zi înfricoşată când au fost luând Bizanţul"

    Cu şcolile e o altă poveste. Ele au fost închise. În cele mai multe localităţi din ţară, din şcoli au făcut cârciumi şi discoteci. Şcolile alea erau.

    Am populat lumea şcolii cu EBE.

    RăspundețiȘtergere
  19. TISMĂNEANU VREA INSTITUTUL LUI MARIUS OPREA

    “Adică, eu să-mi văd de morţii mei, iar ei să pună mâna pe institut”.
    A zis Marius Oprea la Ediţia – cu adevărat – specială de la Antena 3

    DESCONSPIRAREA INTELECTUALULUI ROSU VLADIMIR TISMANEANU !
    ( APARITIA UNOR NOI DOCUMENTE COMPROMITATOARE )
    ATENTIUNE ! EXPLOZIV ! ATENTIUNE !
    In decursul anului care a trecut am incercat fara succes sa atrag atentia autaritatilor despre activitatea lui Vladimir Tismaneanu. Plicul meu cu documente
    a fost refuzat de Ambasadoarea Romaniei la ONU Simona Miculescu, la care am avut o audienta.
    Dansa a refuzat sa se uite la documente, precizand ca in cazul in care descid plicul
    compromitator audienta mea a luat sfarsit. Dansa a refuzat deasemenea scrisorea
    mea adresata presedintelui Traian Basescu. Deasemenea mentionez ca memoriile mele oficiale trimise directorilor servicilor speciale romanesti au ramas fara raspuns. Scisoarea catre Basescu ca si celalate au fost trimise retransmise prin intermediul Ambasadei Romaniei in SUA. Aceste actiuni de musumalizare sunt de o gravitate speciala facand parte dintr-o conspiratie institutonala urmarind sa salveze pe Presedinte de un urias scandal politic cu largi repercusiuni internationale.
    DESCHIDETI : http://devanewyork.blogspot.com/
    Tot pe acest blog puteti urmarii serialul " DESCONSPIRAREA LUI VOLODEA ". Cele 7 Articole urmareasc inceputurile si intreaga cariera de agent fidel comunismului pana la EXPULZAREA DIN SUA care va avea loc datorita denuntului meu adresat
    Serviciului de Emigratie American.

    Robert Horvath Deva Cineast http://www.devagallery.com/

    RăspundețiȘtergere
  20. De mai multă vreme încerc să le studiez popilor noştri autohtoni atitudinile. De câte ori îi văd în ipostaze publice, întotdeauna popii ăştia fac feţe-feţe. Bisericeşti, desigur. Altfel, în România - în capitala acestei ţări atât de ipocrite - mai nimerită ar fi construirea unei Catedrale a Mătrăşirii Neamului. Măcar am şti pe ce filieră ne ducem dracului!

    RăspundețiȘtergere
  21. Ziua bună, dragii mei!
    Iertare pentru tăcerea de ieri.
    Aşadar...

    Zâzanie,
    E urâtă fiindcă nu exprimă nimic. Un animal mare, alb, parcă orb. Lângă uriaşa broască ţestoasă numită Casa Poporului. O biserică ortodoxă, concepută formal, neutru, lângă o construcţie de tip nord-coreean.
    Biserica de la Curtea de Arges e ca un trandafir pe lângă o salată verde, faţă de ea.
    Nu va fi niciodată obiectiv turistic, fiindcă n-ai ce vedea la ea. Dacă se dorea un loc pentru înghesuirea a 5000 de oameni, era suficient un hangar cu o cruce pe el.
    Dacă s-ar fi refăcut, să zicem, Mânăstirea Văcăreşti, redimensionată, pentru a şterge măcar unul dintre păcatele de neiertat ale lui Ceauşescu, mai avea o noimă. Aşa...
    Mi se pare caraghios să consideri că ar putea fi echivalentul Domului din Milano. Acolo e vorba de artă. Aici de o clădire în formă de biserică ortodoxă.
    ...Şi da! Nu-mi plac popii. Nu-mi vor plăcea niciodată. Nu pentru că sunt bogaţi, ci pentru că sunt mincinoşi şi ipocriţi. Printre doctori, mai găseşti şi oameni. Eu n-am găsit decât oameni, printre doctori, de câte ori am avut nevoie.
    Printre popi, n-am găsit decât şarlatani, de câte ori am avut nevoie.
    Probabil că ăsta e modul lui Dumnezeu de-a mă face să înţeleg că n-am nevoie de intermediari până la el: mi-a scos în cale numai popi şarlatani şi numai doctori care-şi respectă menirea lor pe pământ.

    Hai-Hui,
    uite cum arată:
    http://media2.gruprc.ro/photo/thumbs/450_500/062009/0243f6d457bc9fa9965d451cd8e38773.jpg


    ElZap, eşti cel mai împăciuitor. Şi generos. La cât ni s-a furat, 400 de milioane de euro, ce mai contează?
    Aşa cred şi eu.
    Numai că undeva, pe un forum, un tip întreba aşa: nu se poate face o economie de 20 milioane? Ar fi câte unul pentru fiecare român.
    Dacă ne jucăm cu ideea asta nebunească: imagineză-ţi cum ar fi ca BOR să împroprietărească fiecare suflet de român , nu cu un milion de euro, ci doar cu 100 de mii?
    Fără discriminare! Şi pe Becali, şi pe Cataramă, şi pe babele care ies în faţa blocului să vadă când vine poştaşul cu pensia.
    Pe toţi, indiferent că sunt musulmani, reformaţi, catolici, ortodocşi...

    Florin Matei,
    La început, varianta ta, Catedrala Mătrăşirii Neamului, mi s-a părut foarte bună.
    Apoi am găsit alta, unde modificăm mult mai puţine litere: Catedrala Mântuielii Neamului.
    Graţie complicatei şi iubitei noatre limbi române!...

    RăspundețiȘtergere
  22. Re, multam de link.
    Eu as fi pastrat stilul Voronetului, nu as fi facut ciupercile.
    20 de milioane impartite la 20 de mil de romani e un leu pe cap de roman, dupa aritmetica mea:))

    RăspundețiȘtergere
  23. Auăleu!
    Hai-Hui, ai dreptate! Aritmetica nu e partea mea bună! Dar nici a forumistului de la care am preluat ideea.
    Dacă mi-aş aminti unde am citit, m-aş duce să-l liniştesc.
    Voroneţul... Nici nu putem îndrăzni să ne gândim!
    Presupune pictură murală. Nu ştiu dacă artiştii contemporani s-ar băga la aşa ceva.

    RăspundețiȘtergere