sâmbătă, 16 octombrie 2010

De va veni la tine Vântu…

…purtând povestea lui amară, tăcerea lui să nu te-nfrângă, vorbirea  lui să nu te doară.

Şi-a venit!

Toată întrevederea de-aseară , Vântu – Ciutacu, a semănat cu un catren  de-al lui Goga, niţel tunat. Cam ca o Dacie de-aia veche al cărei proprietar e prea sărac să-şi cumpere altă maşină, dar prea orgolios să accepte că-l roade chestia asta şi-atunci o vopseşte în frez, îi pune perdeluţe de dantelă la lunetă şi scrie pe uşi “prima mea dragoste” sau “nu-s frumoasă, da’-s bătrână” sau altă gogomănie de-asta care poate culmina cu “princess on board” .

“Vorbe grele” a fost, aseară, “Şoapte fierbinţi”. Pe la jumatea transmisiunii, am dat sonorul mai tare. Pe la al treilea sfert  aveam deja senzaţia împuţită că trag cu urechea şi mă uit pe gaura cheii.
Când a evocat Vântu vizita lui Geoană din pre-ziua alegerilor ca pe o şedinţă de relaxare şi prietenie, mi-am şters o lacrimă ridicolă din colţul ochiului, gândindu-mă serios că poate am îmbătrânit, m-am zaharisit, mă ia plânsul fără motiv.
Dacă eram cu zece ani mai tânără, poate mă pufnea râsu’, puneam mâna pe telefon şi sunam în redacţie, să-ntreb dacă nu cumva o vizită de-a lui Geoană la un salon de masaj thailandez ne-ar fi scăpat de Băsescu reloaded.
Ori am aţipit eu intermitent pe parcursul dialogului, ori nu l-a întrebat nimic Ciutacu pe Vântu de cei care au ridicat bani de la FNI pe liste speciale, Băsescu inclus...
Că veni vorba: l-a întrebat?

10 comentarii:

  1. m-am uitat si eu ,cateva minute, la exclusivitatea lui ciutacu.
    mi s-a parut ca am nimerit la dan diaconescu in direct conversand senzational cu ala de tot castiga bani jucand la loto.
    pana la urma interventiile televizate ale lui vantu sunt o ofranda pe care el i-o face,neintentionat, lui basescu. iar presedintele o receptioneaza drept o mare ofensa. nu-i amuzant sa te inveseleasca clovnii ?

    liviu

    RăspundețiȘtergere
  2. De douăzeci de ani unii ridică bani doar pe liste speciale şi nimeni nu-i întreabă.

    Şi tăcerea are un preţ.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am observat şi eu că era ceva cu sonoru' televizorului. Fiind mai tare de urechi, ca să aud ceva, ar fi trebuit să dau la maxim, dar astfel l-aş fi deranjat pe Baghi. Aşa că am preferat, înainte de a adormi, să văd un film subtitrat. Cât a trecut de când Grigore Alexandrescu a scris "Lupul moralist"? Să fie aproape 200 de ani, nu? M-am săturat să mi se tot vorbească despre cât de cinstiţi şi corecţi sunt excrocii!

    RăspundețiȘtergere
  4. Aşa cred şi eu, liviu, că orice ieşire la rampă a ciudatului ăstuia, e de bine pentru băse.
    Eşti nedrept cu vântu! Nu-i doar un clovn. E chiar un actor bunicel, care ştie să treacă prin toate registrele artei dramatice. Dacă nu era aşa peltic, la banii lui, îl găseai pe afişele teatrelor, pe bune!

    RăspundețiȘtergere
  5. ElZap, eu cred că nicio măgăoaie de-asta piramidală nu s-a construit înainte de-a se fi întocmit listele speciale. Personal, n-am nicio părere de rău pentru cei care şi-au pierdut mulţi bani pe-acolo. Nu-s chiar victime colaterale, sunt victime principale, dar nu ale jocului, ci ale propriei prostii.

    RăspundețiȘtergere
  6. Un escroc veritabil, Ifim, n-are nevoie să i se facă publicitate, la cât e de cinstit. Se naşte, trăieşte şi moare cu aparenţa perfectă a omului cinstit.Şi foarte bogat, evident. Ăştia, ca Vântu, care au nevoie de proptele mediatice care să le certifice cinstea şi corectitudinea sunt escroci de mâna a doua.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mai sunt şi "liste speciale" de care nu prea ai cum să te fereşti.

    Nu pot refuza să plătesc impozite, CAS şi alte angarale chiar dacă ştiu că banii ajung în altă parte.

    Escrocheria e o meserie pe care o poţi contracara numai cu instituţii care funcţionează.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna, Renata!
    Asta:" să-ntreb dacă nu cumva o vizită de-a lui Geoană la un salon de masaj thailandez ne-ar fi scăpat de Băsescu reloaded" e epocala! Pacat ca nu l-a dus cineva cu forta!
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mulţumesc, Mirela! Aşişderea şi vouă, fetelor!

    RăspundețiȘtergere
  10. În mulţii mei ani de viaţă, am citit destul. În adolescenţă citeam tot ce-mi cădea în mână. De-atunci m-am îndrăgostit - iremediabil, aş zice - de Agatha Christie şi de a noastră Rodica Ojog - Braşoveanu. Şi-acum le mai răsfoiesc cărţile, captivat de mrs.Marple şi de Melania Lupu cu al ei motan Mirciulică. Azi, pot mărturisi fără putinţă de tăgadă că mi-a mai intrat la suflet o scriitoare, cu gara ei cu tot: RENATA (dă-mi voie ca măcar de data asta să-ţi scriu numele cu majuscule...)
    Repet, fascinat: jos pălăria!

    RăspundețiȘtergere