duminică, 10 octombrie 2010

Scrisoarea V către Doamna Mimi

 „Biblia ne povesteşte de Samson, cum că muierea...”
Aşa începe  a lu’ Eminescu,  către eternul feminin. A mea către dumneavoastră, doamna Mimi, tre’ să înceapă cu seriozitate, cum le stă bine la doo doamne care nu mai sunt chiar nişte copiliţe, oricât şi-ar mai dori ele.
Prin urmare…


Sper ca micile mele rânduri times, font doişpe,  să vă găsească bucuroasă, relaxată după băile fizioterapice şi radioactive pe care le-aţi petrecut la Gomora  şi cu căldura dată drumu’ în calorifere, ceea ce mi-aş dori şi mie, dacă nu mi-ar fi spus, telefonic, o altă doamnă serioasă, de la RADET, că ne aflăm în plină revizie tehnică după nişte lucrări de modernizare şi mai durează.
Tocmai când am întrebat-o în ce constă modernizarea, fiindcă  nu mai sunt la curent cu ce se poartă în materie de ţevi, ea, vaca, m-a ginit după voce şi m-a întrebat:
 -  Nu sunteţi dumneavoastră doamna de la apartamentul 7?
Ce era să fac? Am recunoscut!  Numa’ cu ea m-am nimerit pe tură în ultimele opt convorbiri în care am vrut să ştiu care dintre apele  care curg în baie trebuie considerată calda, fiindcă n-am chef să greşesc şi să fac duşuri reci, acum, când a început epidemia de viroză respiratorie.
Ce credeţi că-mi zice?!

 -   Am impresia că dumneavoastră aveţi o obsesie cu apa caldă, pentru că nu mai sună nimeni altcineva din blocul ăla.
Mă gândeam pe cine să-mi pun eu doi martori, că e rece pe ambele ţevi. Sinceră să fiu, n-am încredere decât în domnu’ Negrescu, din cauză de nume şi fin’că pune gresie şi faianţă non-stop la el în apartament, imposibil să nu fi trecut şi prin baie cu lucrările, da’ ea nu voia decât să-şi verifice auzul muzical.
 -  Duceţi-vă liniştită la servici, că până deseară se rezolvă, mi-a mai spus şi a întrerupt convorbirea în modul acela brusc, despre care noi încă mai zicem că “mi-a trântit telefonul în nas”, deşi vorbim la mobile în cea mai mare parte a timpului.

Acuma, doamna Mimi, cu riscul de-a fi paranoică, a-nceput să puţin îmi pese când se dă drumul la căldură, da’ mă frământă o chestie: de unde ştia doamna de la RADET că  lucrez în ture şi că aia e ora mea de plecare când sunt de după masă? Adică RADETU’ nu doar ne căleşte, ne prelucrează şi informativ?  Şi dacă o face, de ce n-au date corecte, că prăvălia noastră e închisă sâmbăta după amiază?
Vedeţi, asta mă făcu să vă deranjez , dincolo de plăcerea de-a mai socializa şi noi în scris…

p.s. : S-aude un murmur surd în ţevi, de când am început scrisoarea. E posibil să mă citească RADETU înainte de-a da “publicaţi”?!

Cu mare nelinişte,
renata

7 comentarii:

  1. Buna!
    Fara nici o legatura cu textul (pe care il voi reciti pe indelete)...la prima vizita, vreau doar sa multumesc pentru adresa "banditului" de Baghi! Frumos motan, Serafina e incantata! O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mirela, zi bună şi ţie!
    Mă bucur că se plac! :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Cînd este frig afară, tu vrei apă caldă ? Eroare ! Diferenţa de grade te poate îmbolnăvi, gradele de la RADET sunt periculoase, dacă înţelegi ce vreau să zic...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mă pot "mândri" că deţin, cred, recordul în oraşul Târgovişte în ceea ce priveşte plata întreţinerii la bloc, pentru o lună calendaristică. S-a întâmplat în martie 2008 când pentru luna februarie a trebuit să plătesc aproape unsprezece milioane lei, 1089 ron mai exact, din care, peste 90% reprezentând căldura şi apa caldă. E drept, m-am consolat eu, luna februarie în acel an a fost lungă, anul fiind bisect. Dar întâmplarea a fost ca un duş rece care m-a trezit la realitate şi m-a determinat să mă debranşez de la căldura statului şi să-mi pun centrală proprie, fiind şi ultimul fraier de pe scară care a făcut acest pas. Costurile de instalare au fost amortizate în primul an. Ca să nu mai vorbesc de celelalte avantaje...

    RăspundețiȘtergere
  5. Matilda, mie nu mi-a fost niciodată frică de GRADE, dacă înţelegi ce vreau să zic.:))

    RăspundețiȘtergere
  6. Da' te-a marcat întâmplarea, Ifim, dacă ţii minte suma la bănuţ!
    Acum debranşarea nu mai e o soluţie. Te pun ăştia să plăteşti căldura care vine de la vecini prin pereţi, prin gaura cheii...
    Cea mai bună soluţie e să nu stai la bloc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Duamna Renato,
    Cum io nu vorbesc prea perfect romaneste, va-m raspuns pa blogu lu domnu Augustin, ca acolo nare cinsa ma critice, doar sa ma inundeze.
    Cu acelas drag, Mimena Ne

    RăspundețiȘtergere