marți, 26 octombrie 2010

Gripă bizonică

M-a lovit Gripa.  Mişeleşte,  în puterea nopţii.
A-nceput aşa:
“Câte oase avem noi?” Mă lovea scurt cu vârful  pantofiorului (nici nu ştiu dacă se mai poartă d-ăştia, cioc de raţă, cum are Boc) în tibii şi-n peronee, să mă trezească.
“Vreo doo sute”, zic şi dau să adorm la loc.
“Două sute?! Cât ai avut la anatomie în anu’ doi?”
“Şapte”, zic. Minţeam: nu-mi mai aduc aminte.
În două ceasuri de recapitulat scheletul uman, ajunsesem destul de aproape de răspunsul corect, fiindcă mă durea clar, defalcat, cu talent pedagogic.
“Două sute trei?”  întreb disperată.
Zice  “Ţî!” şi-mi dă două junghiuri scurte în urechi.
“Gata, ştiu:  DOUĂSUTEŞASE!”… Uitasem scăriţa, ciocănelul şi nicovala.
Eram deja în capul oaselor în pat şi-mi umbla mintea după ceva mijloace legale să-i opresc acţiunea în zona osoasă.
Am găsit într-un fund de sertar nişte aspirină expirată. Expirată, expirată, da’ Bayer! Am hăpăit-o  imediat.
Dimineaţa nu mă mai durea nimic. Eram eu cam bleagă, aşa, dar funcţionam. Dau să zic “Bună dimineaţa!” – nu iese niciun sunet. Îmi dreg vocea - n-am ce drege. Fac “ma-me-mi-mo-mu”, ce n-am mai făcut  de când eram în liceu – nimic.
Mă lovise, nemernica, în a doua zonă de care depind zilnic – aia glăsoasă.

O sun pe doamna doctor şi-i explic prin şoapte şi piuituri ce mi s-a întâmplat.
Îmi zice că e viroză atipică.
Adică cum, atipică? Nu-mi curge nasu’, nu tuşesc, nu strănut, n-am febră, dar toată noaptea îmi frăgezeşte oasele şi dimineaţa mă trece pe mute?
Asta nu e gripă atipică.
E gripă bizonică. Bi-zonică.
[…]
La ora când scriu,  s-a dat pe brazdă. A evoluat spre  gripă normală, cu spectru larg de acţiune, populară, ca să zic aşa...
Dar v-am povestit-o ca să fiţi pregătiţi: debutează bi-zonic, cu dureri de oase şi laringită, vă face să vă simţiţi speciali o zi, pe urmă devine contadină.
Principalul e să treacă.
Şi ea, şi moţiunea

10 comentarii:

  1. Sănătate şi putere !

    Ce reţinem noi de aici? Că tocmai Renata nu are în casă decât aspirină expirată. Logic, pe undeva. Că doar are o întreagă farmacie la serviciu.

    Eu le combat din prefebrilă cu Fervex- Coldrex şi cu mult stat în casă.

    Am eu o vorbă - "De-ar trece toate ca gripa..." Mai vedem noi mâine după-masă.

    Encore, sănătate şi putere!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc, Mădălina!
    Gripa trece. Neliniştile rămân.

    RăspundețiȘtergere
  3. Uau! Gripă bi-zonică! Ce mîndru sună acest cuvînt. Aproape că te invidiez, eu am doar un guturai banal sau cel puţin aşa am decis eu. Tot cu aspirină mă tratez(UPSA, nu Bayer şi nu m-am uitat dacă e expirată). Şi un sirop pentru gît şi cam atît. Sănătate!

    RăspundețiȘtergere
  4. Lucia, să ne facem repede bine! Nu contează dacă suferim de gripe de firmă sau de gripe din Obor.
    Sănătate şi ţie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Gripa bizonica... ha ha ha! ce cool suna. Unde o gasim? e coada?

    Mai am una: baby blues... A avea the baby blues... suna asa de misto ca ai face coada doua zile doar ca sa il ai. Nu dorinta de a te spanzura de prima grinda ce iti iese in cale, nici de a te da cu capul de pereti. Nu doamnelor.. s-a inventat expresia baby-blues....

    Nu sunt sigura ca eufemismul (???)gripa bizonica poate intra in aceeasi categorie ca si baby-blues-ul. Dar spuse asa, ti le doresti, nu gluma...

    sic

    RăspundețiȘtergere
  6. Bine-ai apărut zâniţa!
    Nu ştiam de baby blues. Da' m-am informat. Trist, în tot cazu'...

    RăspundețiȘtergere
  7. Năşică Renata, gripa asta bizonică prinde şi la motani? Căci şi eu am parcă aşa o ameţeală...:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Posibil, Baghi!
    Două labe în plus pe pământ nu te fac imun la răceli.
    Fă şi tu o verificare: dacă atunci când vrei să zici "maaaoou!", pisiceşte, nu iese un fel de chiţcăit, ănseamnă că n-ai.

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu cind am probleme cu gitul, ma ajuta combinatia de doua lamii fara coaja, taiate bucatele si amestecate cu putina miere (luata din piata). Se inghit incet, tacticos, si nu se maninca nimic, o ora dupa.
    Mi-a zis o tanti care vindea miere. Si-a functionat.

    RăspundețiȘtergere
  10. Inca una, de la doftor de data asta, pentru stimularea sistemului imunitar:
    500g de miere (din piata) se amesteca cu 100g de polen. Nu mai tin minte insa cite lingurite se iau pe zi. :) Parca de trei ori cite doua lingurite.
    Oricum, mi-amintesc ca senzatia de energizare am simtit-o imediat.

    RăspundețiȘtergere