joi, 14 ianuarie 2010

Ce am învăţat în 2009? (Leapşă de la Lucia Verona)

Aşa, la prima vedere, sincer, nimic.
Mă pregătesc să-mi închei primul semestru de viaţă, ăla mai lung, şi cred că am făcut doar recapitularea materiei în 2009.

Dacă e să mă iau după ce-mi spunea o doamnă fizician, devenită astrolog, acum vreo 15 ani, noi, într-o viaţă de om, învăţăm foarte puţin. Preponderent, doar ne reamintim. Experienţe trecute.
Cică dacă ţi se pare că ai învăţat o limbă străină cu uşurinţă, înseamnă că ai vorbit-o cândva.
Dacă ai un talent: pictezi, împleteşti, modelezi lutul, scrii, dansezi…, cândva ai studiat pe brânci una dintre activităţile astea. Dar n-ai apucat să te desăvârşeşti.
Aşa că eu o să modific întrebarea, numai pentru mine, şi-o să zic – ce am reînvăţat eu în 2009?

- Că oameni pe care i-ai considerat prieteni buni, când îţi întorc spatele, pun şi-o bomb(oan)ă pe colivă: îţi pricinuiesc un rău, de bun rămas.
- Că oameni pe care îi considerai simple cunoştinţe conjuncturale, relaţii de servici, pot face, la un simplu geamăt de-al tău, lucruri extraordinare, te ţin în braţe până treci hopul, sunt dispuşi să nu doarmă ei ca să dormi tu şi-n felul ăsta înţelegi că-ţi erau prieteni şi tu nu ştiai.
- Că dincolo este, totuşi, ceva. Mi-a dovedit-o bunica mea, în ultimele ei două săptămâni, când se-ntorcea la noi cu frânturi de dincolo, când mi-a spus că îngerii mănâncă îngheţată.


…Şi totuşi ceva, absolut nou, tot am învăţat în anul 2009!

Că dacă ieşi afară,dintr-un imobil şi vezi că nu-ţi mai vezi maşina, nu înseamnă că ţi s-a furat, ci că ţi-a fost ridicată. Aşa că nu trebuie să intri în panică, nu suni la 112, ci la 9546.


Dau leapşa asta oricui, oricărui deţinător de blog care trece, întâmplător, pe-aici.

8 comentarii:

  1. Eu, în anul 2009, am reînvăţat multe. Mai bine aş fi chiulit pe tot parcursul lui. Am reînvăţat, de exemplu, ce greu e să-i convingi pe proşti că-s proşti, şi ce uşor e să-i minţi că-s deştepţi. Am mai reînvăţat că, în ţara asta, recunoştinţa e floare rară. Floare de uită-mă. Apoi, am reînvăţat, pe propria-mi piele, că există pe lumea asta şi oameni care cu lingura îţi dau dulceaţă şi cu coada ei îţi scot ochii. Şi oameni care, dacă-i întrebi de sănătate, ei îţi dau cu ghioaga-n spate. Astea le-am reînvăţat eu în 2009, printre multe altele, desigur.

    Altfel, Renata, eu cred că dincolo e vară. De aia mănâncă îngerii îngheţată, că le este cald.

    Noapte bună!...

    RăspundețiȘtergere
  2. Noapte bună, Florin!
    Şi mulţumesc pentru ştirea asta bună, că dincolo e vară.
    De fapt, era logic! Numai că nu m-a dus capul, fiindcă eram tristă, plângeam...

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici aia cu masina nu e vreo noutate, in harta ta interstelara, acvariana si fengshuistica. Probabil, intr-o alta viata aveai caruta si ti-a luat-o primaria gloaba, ca ai parcat-o in porumbii altcuiva.
    Cre'ca erau porumbii Zizaniei, de-aici si conflictul vostru care strabate vremurile:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Io n-am invata nica in 2009 pentru ca-s tare de cap.
    al luat lepse multe dar continui sa cred bca doar conjucturile au fost de vina iar autorii au fost ... siliti de circumstante.
    Nu c-as io vreo cheie da biserica ci pentru ca am luat lepse.
    Da, sunt maestru la luat lepse.
    Pe 2010 am calcat cu dreptu. Adica nu ma dezmint: iau lepse parca si mai bine decat anul trecut. Si sunt la fel de convins ca tot din pricina circumstantelor pentru ca oamenii...
    Am mai zis-o?
    OK, OK, ma opresc dar fara sa fi invatat nica...
    :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Ina,
    dacă e să ne jucăm de-a astrologia, atunci probabil că relaţia cu Zâzania este una dintre cele mai utile existenţei mele, fie şi în virtual.
    Cred că nimic nu poate fi mai benefic decât să joci în "victima şi călăul"! Îţi reaminteşti o mulţime de lucruri!

    RăspundețiȘtergere
  6. Hai-hui!
    Ultima leapşă pe care ai luat-o, ai împărţit-o cu mine! :))
    Ştii, sigur n-ai uitat, există o zicală românească, aia cu câinele moare de alergătură şi unii, ca noi, de grija altuia. Mai sunt şi azi un duşman al acestei filosofii care denotă egoism dar, de câte ori acţionez contra ei, ceva, cineva îmi dovedeşte că e absolut valabilă.
    Dar cum mă obligă fişa postului să am grija altora, o încalc sistematic, în interes de seviciu şi în particular.

    RăspundețiȘtergere
  7. Scumpeteo, nici o vorbulita despre Mihai Eminescu?
    Nici in presa, nici pe bloguri ,nice la tine ,nice la ElZap?
    Ce se-ntampla?
    PS Intr-o viata anterioara am fost pisica.
    Tu ?:))

    RăspundețiȘtergere
  8. Zâzaniei...
    Într-o viaţă anterioară am fost regină. În antepenultima.

    RăspundețiȘtergere