joi, 7 ianuarie 2010

Râd...



…De 10 minute citesc presa on line şi râd.
Sunt puţin îngrijorată, fiindcă, la ce citesc, în mod normal ar trebui să mă enervez îngrozitor, dar eu râd.
Ce-am mâncat azi?
Doi castraveciori muraţi şi-un cârnat prea sărat, by femeia noastră de serviciu.
Ăsta a fost micul dejun, deşi nu mănânc niciodată dimineaţa, dar când a desfăcut Mariana cutia de îngheţată Monte Bianco - vanilie şi caramel şi-au răsărit castraveţii şi cârnaţii dumneaei, am stins ţigara, am lăsat cafeaua şi-am gustat puţin din conţinut.
Îmmm! – am făcut eu cu gura plină. Ea, imediat s-a scuzat că ştie, sunt prea săraţi, i-a greşit.
Avea dreptate. Erau prea săraţi, după Mencinicopschi. După gustul meu erau perfecţi.
I-am numărat: patru bucăţi.
Aş mai fi mâncat unul, dar nu ajungeau pentru toată lumea, ambele ture. Mi-a fost târşeală s-o întreb dacă are pretenţia să-şi aloce şi ea un cârnat, care avea acasă frigiderul plin, aşa că m-am oprit, gândindu-mă că singurul lor cusur e că sunt prea puţini.
Pe la unşpe am luat o gustare nenorocită, două bomboane de-alea cu Mozart pe staniol. Şi-alea aveau ceva în neregulă! Erau bune rău. Piei, ispită! Am băut două guri de cafea şi-am ars caloriile cu o juma’ de ţigară.
M-a salvat un pacient cu două compensate de la jumatea cealaltă, despre care se zice că e cea mai cancerigenă dintre cele două jumătăţi posibile ale ţigării.
Pe la unu, tot Mariana avea mustrări de conştiinţă, aşa că ne-a făcut o salată de crudităţi. Roşii de-alea mici, crescute dirijat, pe vrej, la lampă UV, în eprubetă, castraveţi de seră, un ardei gras cât un pepenaş, specie poliploidă de la arkadaşii noştri din Bosfor, măsline fără sâmburi, telemea de vacă şi ulei de olive aflate la prima lor presare la rece, hipocolesterolemiant, antioxidant, hepatoprotector şi depurativ.
Nu prea m-am omorât, dar am mâncat-o fiindcă era sănătoasă şi arăta bine, măslinelor le sclipeau ochişorii ăia negri, languroşi, castraveţii miroseau a vară şi roşiile surâdeau timid şi virginal, din uleiul extravirgin.
După vreo juma de oră am luat un colebil. N-aş fi vrut, dar asta zbierau castraveţii primăvăratici, de undeva, de sub diafragmă, că vor colebil. Le-am dat, s-au potolit imediat.

Şi-acum citesc ce zice la gazete despre taxa pe mâncare nesănătoasă şi, în loc să arunc monitorul pe geam ca să nu-mi crească glicemia, colesterolul şi pulsul de nervi, eu râd.
O fi de la tâmpeniile pe care le regurgitează doctorul Astărăstoaie, disperat să nu-şi piardă fotoliul de prezident peste colegiul medicilor?
Ţî!
O fi de la nemernicii de cârnaţi ai Marianei?
Nici!
O fi de la salata de-a dreptul evlavioasă de la prânz?
N-are cum.
Atunci de ce dracu’ râd eu, ca proasta-n şaormărie, când de la mâncare nesănătoasă la râs nesănătos e doar un pas şi taxa îmi suflă în ceafă?
Nu cumva o fi de la poza cu dom’ ministru?
Că de hrănit, pare hrănit. Dar sănătos?!

6 comentarii:

  1. Că bine zici, Renata! Omul pare sănătos şi bine hrănit. Numai că, din câte ştiu eu, novicele în medicină, şi glicemia, şi colesterolul, şi pulsul de nervi au o tangenţă, o legătură anume, cu mansarda omului. Presupun că produc vreun efect şi în interiorul cutiei craniene, nu doar în vintre şi la motor. Aşa că de la ,,a părea'' până la ,,a fi cu-adevărat'' poate-i doar un pas. Ba, nici atâta, dacă stai să socoteşti că o gogomănie ca asta cu greu ar fi putut fi pritocită de o minte sănătoasă. Ştiu, mens sana in corpore sano sună fain. În cazul domnului Cseke, însă, mă tem că sună fals...
    Şi nu mai râde când e de plâns...

    RăspundețiȘtergere
  2. Renata, explicatiile cu mincarea nesanatoasa sint doar un pretext pentru a mai mulge niste bani la buget. Totusi, ma tem ca e o simpla fumigena(Gruparea Boc s-a dovedit foarte abila in a lansa asemenea fumigene).
    In timp ce toata lumea se scandalizeaza de aceasta noua taxa (si 90% din cei care se scandalizeaza nici macar nu consuma junk-food in mod obisnuit), aflam ca se pregateste impozitarea pensiilor mai mari de 10 milioane. Despre asta nu vorbeste nimeni, in timp ce mesteca hamburgeri.
    Si nici macar nu e singurul exemplu de mirsavie legala ce se coace pe tacute, pe la spatele burgerilor si pizzelor ce au inflamat natiunea.

    RăspundețiȘtergere
  3. la cum arata mister ministru mananca foaaarte sanatos, vreo 2 kile de friptura pe zi. tot mai mult e de actualitate vorba aia cu Romania tara unde orice e posibil. mie imi vine sa plang Renata de cand vad cum dau in gropi guvernantii astia, si retine ca nu in gropile din asfalt

    RăspundețiȘtergere
  4. Florin, după fălci, ministreţul mănâncă bine, sănătos. Da' un rântaş, tot mai scapă el, ca la mă-sa acasă! Poate că şi la cap e sănătos. N-am auzit pe cineva să zică că tupeul e o boală.
    --------------

    Ina, te-ai mira să afli că, din 5 tipi întrebaţi aşa, de curiozitate, 3 mi-au zis că e NORMAL să impozitezi pensia, fiindcă e un VENIT?
    Bine dom-le, le-am spus eu, dar la 10 milioane bani vechi, venitul ăsta începe să fie cam plecat!
    Au rămas fermi pe poziţie: trebuie impozitat! Bine, erau nişte domni şi doamne care trăiau lunar din ceva mai mult de 2-3000 de euro, acum, că i-a lovit criza.
    --------------

    Ţine-ţi firea, Codeus, în curând n-o să mai dea în gropi, că le face Udrişoara teren de golf şi-o să dea acolo...

    RăspundețiȘtergere
  5. Fibrele sintetice sunt nesănătoase, că nu lasa pielea sa respire. Să fie impozitată toata îmbrăcămintea care contine fibre sintetice. Stiinţific, pe baza unei grile, în funcţie de procentul de fibre sintetice al materialului din care este confecţionată.
    La fel şi încălţămintea.
    Telefoanele mobile şi cuptoarele cu microunde cică ar emite nu ştiu ce unde cancerigene. Urgent, impozit!
    Mezelurile cu MDM? Impozit! Dar şi celelalte mezeluri sunt nesanatoase. Impozit!
    Toate celelalte alimente care conţin E-uri, impozit!
    Mijloacele de transport în comun cresc riscul epidemiilor de tot felul. Ca şi celelalte colectivităţi – loc de muncă, şcoli, grădiniţe, spitale. Impozit, impozit, impozit!
    Aerul poluat din oraşe e nesănătos. Să fim impozitaţi că îl respirăm.
    Trăim într-o ţară de rahat, poluată de foşgăiala unor politicieni de rahat? Impozit pe viaţă, urgent! Si pe moarte, că ne descompunem şi poluăm, sau suntem arşi la crematoriu şi poluăm.

    RăspundețiȘtergere
  6. Opreşte-te, Florian!
    În felul acesta, autorităţile vor pune un pri impozit, greu, pe eliberarea certificatului de naştere. Unnou-născut în plus, devine, ipotetic, un gică-conta în plus. De ce să nu-i luăm piuitul după primul ţipăt?

    RăspundețiȘtergere