duminică, 10 ianuarie 2010

Să n-avem greţuri!





Astea sunt nişte lămâi.
Sigur erau lămâi când le-am pictat eu pe un fund de lemn, din cele pe care le foloseşti la tocat ceapa în bucătărie!

Am de gând să le fac violet, cu ajutorul lui Picasa. Şi violet vor rămâne, la fiecare început de text pe blog, de-acum şi până în 2 aprilie.
De ce m-am oprit la “lămâile mele” şi n-am ales ceapa, fiindcă am şi o ceapă de apă, imortalizată tot pe o bucată de lemn? Pentru că lămâia taie greaţa.

Ori, cum ştiu foarte bine că 2 aprilie 2010 nu e decât umbra unui NU, că nu va schimba nimic, că indiferent ce eşarfe, pălărioare, cravate, mănuşi, ciorăpei, fundiţe în păr sau bandane la încheietura mâinii am purta noi atunci, viaţa îşi va urma cursul ei firesc, în minciună şi delapidare, în ipocrizie şi triumf portocaliu, în deznădăjduita inutilitate a celor mulţi, spre propăşirea şi eficienţa celor care organizează bugetul, a celor care vânează la Balc, a celor care scriu despre buget şi vânătoare la Balc, ca şi cum am avea buget, ca şi cum vânătoarea e o activitate normală - ca pensatul sprâncenelor, ca şi cum tot ceea ce ni se întâmplă ar fi putut să depindă de noi, măcar cât violet sub unghie, o să trec lămâile astea galbene sub auspiciul violetului, care n-a fost culoarea anului 2009, cum zicea actualul preşedinte al celor 5 milioane de neciuruiţi, dar nu s-a găsit nimeni să-l contrazică.
Dacă stabilirea unei culori a anului n-ar fi, în sine, o imbecilitate, poate că m-aş fi ostenit să scriu pe undeva că galbenul mimoză era culoarea anului 2009.

Şi-atunci mi-am zis că, după ce tot acest carnaval al culorii violet va trece, după ce ne vom aduna morţii şi ne vom stabiliza răniţii pe frontul de “NU”, să rămână măcar trei-patru lămâi, să ne taie greaţa.
Că poate mai avem de trăit!...

16 comentarii:

  1. Astea-s lamai? Juram ca-s kiwi!
    Si daca tot voiai putin mov puteai desena o vanata. Care nu-i mov dar macar e vanata ,nu-i galbena ca lamaia.
    Si pro testul asta poa' sa-l faca si barbatii sau numa' femeile?!
    Ca ,ma gandesc -de pilda, ce-as putea sa-i dau Imparatului sa poarte mov, la vedere daca cravata nu prea mai poarta si fular nici atat?

    RăspundețiȘtergere
  2. Păi, eu i-am spus omului de două ori ,,nu'' numai în ultimele două luni. Fiecare ,,nu'' meu era, însă, anulat, prompt, de câte-un ,,da'' şi-un sfert.
    În 2 aprilie va fi doar o scliviseală, nimic mai mult. Tu nu vezi că România e portocalie ca ceara?

    RăspundețiȘtergere
  3. Zâzanie,
    a trecut vremea când mă supăram pe tine din te miri ce!
    Încearcă să pricepi! Lămâile astea sunt de acum TREI ani. Chiar dacă aş fi bănuit, prin absurd, că o să vie nevoie de vânăt, vinete crude nu cumpăr, că nu ştiu ce să le fac. Pentru salată de vinete, cumpăr vinete tocate congelate. Pentru mâncare de vinete, Imambaildî, cumpără mama şi produce, după reţeta originală, turcească, pe care o ştie de la tata, care a copilărit printre turci, la Bazargic.
    Da' să lăsăm dracului, doamne iartă-mă, bucătăria, că acolo tu eşti şefă!
    Împăratu' poa' să poarte de 2 aprilie, ziua violetă, o cămaşă, un tricou, şosete. (pentru şosete, ca să fie în vizibil, tre' să-i tai pantalonii fără ştirea lui, să îi faci 3/4.)
    Dacă se prinde că l-ai lăsat să iasă pe stradă în halul ăsta intenţionat, e posibil ca ziua ta mov, să se lase cu vânătăi. Se tratează cu afinată, că şi aia e violet oarecum şi mov pe mov se scoate.
    Io zic să-l iei cu duhul blândeţii, să-şi pună nişte clipsuri movulii la urechi. Poate n-o să iasă în evidenţă, dar va intra, sigur, în evidenţa spitalului de boli nervoase judeţean.
    Situaţie din care vei ieşi tot cu afinată. :))))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ba văd, Florine!
    Dar trebuie să ne prefacem că speranţa moare ultima.

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce n-ai pictat mai multe? La câtă greaţă se prelinge pe străzi, nu faci nimic cu trei lămâi.

    RăspundețiȘtergere
  6. ElZap, prea multe lămâi, abuzul de lămâi ar duce la strepezirea cerului gurii, care oricum ni se strepezeşte de vreo 20 de ani încoace, fără folos, de am ajuns să cred că suntem imuni la rău. Noroc că a venit micul idiot să ne dea antidotul: să strângem din dinţi anu ăsta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mie mi s-a aplecat de la jumătatea de bobor care a votat cu beţivanul, iar lămâile nu cred că mă ajută, fie ele şi mov. Aşa că pe 2 aprilie, decât să mă înzorzonez cu mov şi să mă înham la o acţiune inutilă, mai bine stau acasă şi îmi văd de treabă.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mie imi plac lamiile tale. Sint niste lamii fierbinti, astea din pictura ta. Imi place frumoasa desenata de tine, pe blogul Lolitei. Te cam pricepi, Renata. Cu literatura iti iese, cu artele plastice iti iese...pari a te descurca destul de bine si cu farmacia :)
    Renata, ce-i cu isteria violet? Lasa! Vorba lui Florian- mai bine stam acasa!
    La urma urmei, B. a iesit la vot. Cum a fost boborul manipulat, cit a fost votul de furat...asta e! Omul a iesit la vot si asta e. Ne place sau nu, asta e democratia. Nu ma intereseaza revolutia violet, si eu stau acasa pe 2 aprilie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Florian,
    nu ştiu dacă pe 2 aprilie se organizează o acţiune.
    Eu am înţeles că e un prostest individual. Zicea odată dl. Teodorescu în sinteze zilei cam aşa... că rezistenţa trebuie să fie individuală. NU-ul să fie individual... nu mai ştiu. Dar avea dreptate.
    Poate că o să revin asupra temei.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ina,
    mulţumesc pentru aprecieri. :)Pentru "fata" din pagina de start a Lolitei mi-am luat 'jde castane de la madam Z., la vremea respectivă. Că e un kitsch. Aşa am vrut. Doar pletele, care se transformă în pagini de ziar ies din tiparele kitschului. Tot fiindcă aşa am vrut.

    RăspundețiȘtergere
  11. Un adevar trunchiat, tot un fel de minciunica este, chiar daca are picioarele nitel mai lungi decat una obisnuita.
    "Castanele" le-ai primit pentru ideea voastra tembela de a initia nush'ce miscare politica cu lolita traseista drept lider. Pentru cine vrea mai multe amanunte poa' sa intre pe blogul lolitei, acolo unde si azi cred ca mai figurez printre "prieteni si cunoscuti":))

    RăspundețiȘtergere
  12. Hahaha, acu' mi-am amintit!
    Lolita se pretindea un fel de "Libertatea conducand poporul", a si facut referire la pictura lui Delacroix!
    Ce dracu' o fi fost in capul vostru?

    RăspundețiȘtergere
  13. uh, ce tzandaroasa e zazania:)))

    intarat-o drace ca si mie-mi place!!!!!!!!
    :))))))))

    RăspundețiȘtergere
  14. Zâzanie, tocmai mă aflu într-o stare de spirit în care tu nu prea ai loc să exişti.
    Îţi spun prietenşte, în virtutea unei relaţii de trei ani: dacă te-ai întâlni faţă în faţă cu Lolita, ai rămâne cu gura căscată. Nu fiindcă, în realitate, nu arată nici pe departe ca în imaginea grafică propusă de mine. Ci fiindcă.
    Abţine-te de la comentarii valoroase fiindcă, măcar pentru cei câţiva oameni care frecventează blogul acesta şi o cunosc în real, nu faci altceva decât să te faci ridicolă.

    RăspundețiȘtergere
  15. Hai-hui,
    Nu te mira! Zâzania e genul care, atunci când vede că începe să se îvârtească peisajul cu ea, înloc să vomite cinstit, creştineşte, să stea liniştită pe coada ei până trece, mai bea un pahar, să se dragă.
    Şi strică tot.

    RăspundețiȘtergere
  16. Iar la renata primul semn de decompensare sunt mancatul literelor!

    RăspundețiȘtergere